L'exjugador del Barça Giovanni Silva dona suport al programa Refugiats de la Fundació Barça

El futbol uneix joves refugiats i escolars grecs en un festival organitzat per la Fundació Barça a Atenes

04/06/2018

La Fundació Barça ha organitzat amb el suport de la Fundació Stavros Niarchos el festival de cloenda d’activitats de la primera temporada del projecte de refugiats a la ciutat d’Atenes, en què han participat 100 nenes i nens del camp de refugiats de Skaramagas i 100 infants i joves de quatre escoles públiques d'Atenes. La jornada s'ha celebrat als jardins de l’Stavros Niarchos Foundation Cultural Center, i ha comptat amb la participació de l’exjugador del Barça Giovanni Silva de Oliveira. La festa ha permès unir tots els nens i nenes que han participat durant aquesta primera temporada al programa social de la Fundació Barça, en què s'utilitza la metodologia FutbolNet amb la finalitat de donar suport i promoure el benestar dels milers de nens i nenes refugiats, així com de les comunitats d’acollida.

El camp de refugiats de Skaramagas

El campament es troba en una esplanada de ciment a la vora del mar on conviuen entre 2.500 i 3.000 persones que han fugit dels seus països per raons econòmiques o polítiques. La majoria provenen de Síria, l’Iraq, l’Afganistan o l’Iran. Les experiències traumàtiques viscudes pels menors han provocat un sever impacte psicològic. Algunes de les conseqüències que relaten són l'insomni, l'agressivitat i la falta de comunicació. L'objectiu de FutbolNet és proporcionar a través del futbol un espai d'evasió on puguin desenvolupar les seves habilitats socials i emocionals. El festival ha comptat amb diverses activitats per a nens, nenes i joves. S'han creat 10 grups per edat i s'ha fet un circuit esportiu. S'han jugat diversos partits de futbol on s'ha aplicat la metodologia FutbolNet.

Declaracions de Panos Papoulias, director adjunt de programes i estratègia de l’Stavros Niarchos Foundation

"Volem donar suport a organitzacions que fan una gran tasca social amb valor afegit i que mostren un gran compromís operatiu en la causa que treballen. Per això col·laborem amb la Fundació Barça. En aquest programa els valors s'implementen de manera profunda. Ho pots veure en el canvi de comportament dels nens".

Declaracions de Mària Vallès, directora general Fundació Barça

"L'objectiu d'aquests programes és donar suport psicosocial per a nens i nenes que han fugit d'una guerra i que han patit situacions traumàtiques, i també fomentar la integració donant suport a les comunitats d'acollida".

Declaracions de Giovanni Silva De Oliveira, exjugador del FC Barcelona

"El Festival FutbolNet és una iniciativa fantàstica. És enriquidor poder fer projectes socials amb aquests nens que, desgraciadament han patit molt. Per això el Barça és més que un club".

La Fundació Stavros Niarchos dona suport a refugiats

El Programa de Suport a Refugiats i Immigrants de la Fundació Stavros Niarchos proporciona assistència mèdica, psicològica, legal i de consultoria a les comunitats vulnerables de refugiats i immigrants a Grècia. El programa proporciona supervisió fronterera i assistència jurídica per a immigrants i refugiats als centres de recepció i detenció; seminaris i serveis de consultoria per a la capacitació i integració social dels immigrants legals; i col·labora amb la Fundació Barça en la implementació de la metodologia FutbolNet a Grècia, el Líban i Itàlia.