La Fundació Barça i la Fundación Poma implementaran un projecte de prevenció de violencia a El Salvador

La intervenció, basada en la metodologia FutbolNet, té com a objectiu promoure l'esport com una eina per a millorar el benestar dels infantes i joves i impulsar el desenvolupament en les comunitats més vulnerables

09/05/2019

La Fundación Poma, en aliança amb la Fundació Barça, implementaran un programa de prevenció de violència que permetrà a 240 nens i joves, que viuen als voltants del 'Parc Cuscatlán', l'oportunitat d’ocupar el seu temps lliure en la pràctica de l'esport i en activitats complementàries que contribuiran al seu desenvolupament personal.

La iniciativa s'ha anunciat en l'esdeveniment de signatura del conveni entre totes dues organitzacions. L'acte ha estat presidit per Alejandro Poma, director executiu de Fundació Poma, la directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, i Oriol Tomàs, directiu del FC Barcelona i patró de la Fundació.

La metodologia FutbolNet va ser creat per la Fundació Barça el 2011 i actualment està implementat amb èxit en més de 50 països del món. Aquesta metodologia demostra com l'activitat física propícia l'aprenentatge de valors i facilita espais de reflexió que repercuteixen positivament en el benestar dels infants i joves.

Durant nou mesos, els participants assistiran a dues sessions de treball setmanals en les instal·lacions del renovat 'Parc Cuscatlán'. La Fundació Poma coordinarà l'execució del programa, amb el suport de monitors i educadors formats per tècnics experts de la Fundació Barça. El projecte es complementarà amb tres festivals d'un dia en què es s’espera rebin a 300 participants en cadascun perquè visquin l'experiència FutbolNet.

En línia amb aquesta missió, el 2011, totes dues organitzacions van treballar un projecte pilot en Residencial Llibertat, una comunitat situada en el municipi de Tonacatepeque, on tècnics esportius van ser formats amb la metodologia FutbolNet.

Declaracions d’Alejandro Poma, director executiu de la Fundació Poma

“La signatura d'aquest conveni és una mostra del compromís de la Fundación Poma per a contribuir al progrés social del nostre país. La violència és un dels desafiaments més urgents per a millorar el benestar dels salvadorencs i creiem que l'esport és una eina efectiva de prevenció de la violència i una ruta per a impulsar el desenvolupament, especialment en comunitats en situació de vulnerabilitat”.

Declaracions d’Oriol Tomàs, direcrtiu del FC Barcelona i patró de la Fundació Barça

“Per al Barça i la seva Fundació es tracta d'un projecte molt important que té com a objectiu contribuir a la reintegració social i que està dirigit a nens i joves que han crescut en entorns complicats i amb alts graus de violencia”.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“Des de la Fundació creiem que un projecte com aquest és una gran oportunitat per a contribuir a la millora de les condicions de vida d'aquests nens i nenes”.