La Fundació Barça reprèn els seus programes en format online a Catalunya

L’equip de la Fundació ha estat treballant durant aquestes setmanes per mantenir el vincle amb els infants tant a Catalunya com a nivell internacional

Després de l’aturada a causa del primer impacte que va tenir la Covid-19 sobre les activitats FutbolNet arreu de Catalunya, l’equip tècnic i metodològic ha estat desenvolupant la possibilitat d’implementar la metodologia de manera virtual. Després d’un primer estudi d’anàlisi de bretxa tecnològica als diferents Centres i Municipis de Catalunya, els equips educatius han contactat amb la majoria dels participants per impartir sessions online que estan tenint una molt bona acollida.

A més de seguir mantenint el vincle amb els infants d’entorns vulnerables, aquestes sessions online permeten oferir un espai d’acompanyament socioemocional a través del joc i el reforç de la importància de les rutines. A la vegada els infants també tenen l’oportunitat de seguir relacionant-se  amb els seus companys. S’estan centrant els esforços a seguir millorant la implementació i a arribar a tots aquells participants que per temes tecnològics o de context és més difícil contactar-hi.

No obstant, són sessions més curtes, reflexions més estructurades, i presten especial atenció als reptes que utilitzen l’activitat física com a eina de treball individual i col·lectiu. Els continguts continuen tenint el treball en valors com a eix transversal sobre el qual pivoten les reflexions, les activitats i les propostes.

Resultats qualitatius

Després d’aquestes primeres implementacions, la valoració qualitativa per part de les entitats i ajuntament, educadors, infants i famílies ha estat molt positiva.  Per part d’entitats i ajuntaments, tot i que no s’arriba a la totalitat dels participants, es valora molt positivament el percentatge de participants actius, així com la participació activa d’algunes famílies. S’està treballant molt activament, especialment amb municipis, per cobrir la bretxa digital i aconseguir arribar al màxim d’infants.

D’altra banda, s’estan enviant càpsules amb activitats a aquells centres on s’estava fent activitat i la normativa no permet contactar-hi virtualment o el context no hi permet la connexió. Aquest és el cas dels Centres de Justícia Juvenil i el Centre Residencial Acompanya’m de l’Hospital de Sant Joan de Déu.

Cal agrair especialment el suport que han donat les entitats i administracions que participen en el finançament del programa: Fundació Bancària la Caixa, Nike, les diputacions catalanes i diversos ajuntaments, que ha permès mantenir el programa adaptat en el nou format online.

Programes internacionals

A nivell internacional també s’han buscat solucions a Colòmbia, el Salvador, l’Argentina, el Brasil i Grècia. A través dels coordinadors regionals de la Fundació s’han posat en marxa accions virtuals, i accions de suport a famílies dels beneficiaris en col·laboració amb entitats locals. Aprofitant la xarxa d’educadors dels projectes de la Fundació s’han facilitat ajuts bàsics diversos.

Trobades amb infants malalts

El programa de benestar emocional pediàtric, un dels més coneguts de la Fundació, s’ha reprès mitjançant trobades virtuals d’infants malalts amb jugadors de diverses seccions del Club a través de videotrucades. Les primeres es van realitzar fa uns dies amb uns infants de l’Hospital de Sant Joan de Déu, els quals van poder parlar amb els jugadors de futbol Ivan Rakitic i Riqui Puig, amb Víctor Claver, de l’equip de bàsquet, o els porters de l’equip d’hoquei patins. Durant els pròxims dies es realitzaran més trobades amb infants que reben el suport de la Fundació Enriqueta Villavecchia.

Aquestes trobades s’han convertit en regals “meravellosos i inoblidables” per a aquests infants  que estan superant malalties molt complicades o que estan en procés de recuperació. També ha estat una gran experiència per als jugadors i jugadores que hi participen habitualment i de manera presencial durant tot l’any.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA