La Fundació Barça dona suport a Unicef en l'emergència de Síria

Després de gairebé 9 anys de guerra, els atacs al nord-oest del país agreugen la situació dels infants i els seves famílies.

16/12/2019

La Fundació Barça ha respost a la crida d’UNICEF per atendre la greu situació dels nens i nenes de Síria, que viu una nova escala de violència al nord-oest del país, on en només 4 setmanes han mort almenys 34 infants.

Els gairebé 9 anys de guerra han deixat un rastre de destrucció a tot el país i els principals afectats són els infants i els joves: 5 milions d’infants dins de Síria viuen sota les bombes i els atacs, i 2,5 milions de nenes i nenes han hagut de fugir als països veïns com ara el Líban, Jordània, l’Iraq, Turquia i Egipte.

La destrucció de mercats, escoles, hospitals i instal·lacions d’aigua agreuja el patiment d’una població extremadament vulnerable després de tots els anys de conflicte.

Per aquest motiu, la Fundació Barça i UNICEF han acordat destinar 250.000 euros per a aquesta emergència. UNICEF està treballant des de l’inici del conflicte per prevenir i tractar la desnutrició i assegurar l’abastiment d’aigua i la distribució de subministraments d’higiene.

També està oferint suport psicosocial als infants afectats i vacunant els nens i nenes de malalties que poden suposar un greu perill per a la seva vida com la tos ferina, la diftèria o el tètanus.

Cal recordar que la Fundació i UNICEF van ampliar la seva aliança al febrer del 2016 fins al 2020 amb un augment de la contribució econòmica anual del club blaugrana, que va passar dels 1,5 milions als 2 milions d’euros, un increment que s’acorda destinar a diferents emergències que afecten la infància.

Programa de refugiats i migrants de la Fundació Barça

En resposta al compromís amb la població refugiada i, especialment, amb els nens i nenes refugiats, la Fundació Barça porta a terme programes sobre el terreny per donar-los suport psicosocial, afavorint la seva integració a les comunitats d’acolliment, específicament a Grècia, Itàlia i el Líban, i des d’aquest any també a Catalunya amb menors migrats sense referents adults. El nombre de beneficiaris ha superat els 24.000 infants en aquests dos anys.

Vies de col·laboració en l’emergència de Síria:

Per telèfon: 900 907 500 (de dilluns a divendres de 9 a 21.30h i dissabtes d’11 a 17 h).
Al web: https://www.unicef.es/donacion-siria