La Fundació Barça dona suport a la Fundació Cruyff durant l’Open Day

El vicepresident del Barça i de la Fundació, Jordi Cardoner, acompanyat de diversos patrons, ha participat a la trobada a la qual han assistit més de 900 infants amb diverses discapacitats

30/05/2018

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, acompanyat dels patrons de la Fundació Dídac Lee, Josep Maldonado, sor Lucía Caram i Josep Cortada han participat aquest dimecres a l’Open Day de la Fundació Johan Cruyff, una jornada ludicoesportiva celebrada al Complex Esportiu Municipal La Mar Bella, on més de 900 infants i joves amb diferents discapacitats han pogut practicar diversos esports.

Abans de la celebració de l’acte s’ha presentat el nou patronat de la Fundació Cruyff, que estarà presidit per Susila Cruyff i tindrà com a membres Josep Guardiola, Xavi Hernández, Carles Puyol, Fernando Belasteguín, Jaume Roures, Jan Laporta, Ramon Agenjo i Joan Francesc Pont. Així com Xavier Arbós, com a secretari, i Pati Roura, directora de la Fundació.

Els representants de cadascuna de les entitats han fet una excel·lent valoració de la importància   d’aquest tipus d’esdeveniments. Al mateix temps han fet un recorregut pels diferents espais on han pogut intercanviar opinions amb els responsables tècnics del projecte, així com amb alguns dels patrocinadors.

Amb el suport de la Fundació Barça i altres entitats, la Fundació Cruyff dedica anualment als beneficiaris dels seus projectes una jornada lúdica amb l’objectiu de convertir la pràctica esportiva en una font de diversió, desenvolupament personal i inclusió social. Bàsquet, futbol, tennis o ciclisme adaptat han estat algunes de les disciplines que s’han pogut veure aquest dimecres a La Mar Bella com a mostra representativa dels projectes esportius que aquesta entitat duu a terme durant tot l’any arreu del món.

La Fundació Barça i la Fundació Cruyff comparteixen els mateixos valors. Ambdues organitzacions fomenten i consoliden el seu propi sistema de valors a través dels principis pedagògics de l’esport. És per això que les dues entitats mantenen un acord de col·laboració per fomentar l’esport i els seus valors entre nens i joves, prioritzant la infància i l’adolescència en situació de vulnerabilitat. El projecte Pati 14 o els Cruyff Courts són alguns exemples d’aquesta tasca conjunta.

Declaracions de Jordi Cardoner

“La Fundació Barça i la Fundació Johan Cruyff compartim valors, compartim objecte social. Treballem per a nens amb situació de vulnerabilitat a molts països del món. Amb una referència clau que és la figura d’en Johan, un mite del barcelonisme i no parlem només del jugador o de l’entrenador, sinó de la seva manera d’entendre la vida”.