La Fundació Barça signa una aliança amb el Govern de Colòmbia i Gran Tierra Energy per enfortir la protecció als infants i joves

El President de la República, Iván Duque Márquez, ha presidit l’acte de presentació del projecte, que ha comptat amb la presencia del directiu Oriol Tomàs

06/05/2019

El president de la República de Colòmbia, Iván Duque Márquez, ha presidit l’acte de presentació del projecte "Esport com a garantia dels drets humans per a la infància", una iniciativa liderada i finançada per Gran Tierra Energy, que serà implementada per la Fundació Barça en col·laboració amb el govern colombià, a través de l’Agència per a la Reincorporació i la Normalització (ARN). El directiu del FC Barcelona i patró de la Fundació Barça, Oriol Tomàs, ha assistit juntament amb la directora general, Mària Vallès, a l’acte celebrat al palau presidencial de Casa de Nariño, que també ha comptat amb la presència de Manuel Buitrago, president de Gran Tierra Energy Colombia, i Andrés Felipe Stapper Sagrera, director de l’ARN.

Aquest projecte conjunt té com a objectiu contribuir a l'enfortiment dels entorns de protecció de nenes, nens i joves utilitzant l'esport com a eina de resolució de conflictes, la transformació d’imaginaris associats a la violència i la prevenció de factors de risc associats al reclutament, ús i utilització dels menors.

El programa tindrà com a beneficiaris principals 280 nenes i nens, entre víctimes, desplaçats, minories ètniques i fills d’excombatents que viuen al barri Metropolità de Puerto Asís (Putumayo). Els entrenadors i educadors socials també participaran en seminaris de formació i rebran suport tècnic durant tota la implementació del programa.

La Fundació Barça a Colòmbia

Aquesta iniciativa, a la qual s'han sumat Gran Tierra Energy i la Fundació Barça, com a socis estratègics en els compromisos amb el desenvolupament del país, forma part de l'estratègia de promoció, protecció de drets i prevenció de reclutament infantil, "Mambrú no va a la guerra. Este es otro cuento", de l'ARN.

La Fundació Barça, a través del seu programa de prevenció de la violència juvenil, hi aportarà la metodologia FutbolNet, que busca que l'esport i l'activitat física siguin mecanismes per a la reflexió i l'educació afectiva i relacional. A través de l'esport, es pretén generar situacions i dinàmiques que permetin posar en pràctica valors com el respecte, la humilitat, l'esforç, l'ambició i el treball en equip, en el terreny de joc i en la vida quotidiana.

Declaracions d’Iván Duque Márquez, president de la República de Colòmbia

"Iniciatives com aquesta ratifiquen el nostre compromís amb la protecció i la promoció dels drets de nenes, nens i joves, que són la prioritat per al govern colombià".

Declaracions d’Oriol Tomàs, directiu del FC Barcelona i Patró de la Fundació Barça

“Per al Barça i la seva Fundació, aquest és un projecte molt important que té com a objectiu contribuir a la reintegració social i que està dirigit a infants i joves que han crescut en entorns complicats i amb alts graus de violència. En entorns com aquests és absolutament necessari portar a terme processos d'inclusió i cohesió social".

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“Hem valorat la necessitat de treballar en zones rurals on la població és més vulnerable i invisibilitzada. El nostre compromís és acompanyar el procés de reconstrucció de la convivència al país. Un projecte com aquest és una gran oportunitat per contribuir a la millora de les condicions de vida d'aquestes persones”.

Manuel Buitrago Vives, president de Gran Tierra Energy, Colòmbia

"Gran Tierra Energy es complau de poder reunir el govern nacional i la metodologia FutbolNet de la Fundació Barça a Putumayo. Per mitjà d'aquesta aliança, Gran Tierra, el govern nacional i la Fundació Barça milloraran la seguretat dels nens, nenes i joves i reduiran el seu reclutament forçós”.