La Fundació Barça participa a la VI jornada tècnica de prevenció i d’atenció d’adolescents en risc

La directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, ha presentat els resultats dels estudis de prevalença i el programa de prevenció a les escoles

21/10/2019

La Fundació Barça té la prevenció del bullying com una de les seves prioritats i l’aborda des de diferents vessants. Una mostra més del compromís de l’entitat en combatre aquest fenomen ha estat la participació de Mària Vallès a la VI jornada tècnica de prevenció i d’atenció d’adolescents en risc: Del Bullying al ciberbullying: Víctimes? Celebrada al CosmoCaixa de Barcelona. Aquesta jornada, promoguda per la Fundació Portal i la Fundació Amalgama, té com a objectiu reflexionar sobre la problemàtica del bullying i de com afecta tots els actors implicats, víctimes, agressors, famílies...

En la seva intervenció, Mària Vallès ha presentat l’impacte que la metodologia contra el bullying de la Fundació Barça ha tingut durant dos anys en les 26 escoles de primària on s’ha aplicat. Entre els resultats obtinguts, en destaca una reducció del nombre de víctimes del 35,8%, i d’un 24% menys d’agressors. Pel que fa referència al ciberbullying, el programa de la Fundació Barça ha aconseguit reduir el nombre de víctimes en més d’un 60%. La directora general ha remarcat la importància de treballar en prevenció en etapes inicials del cicle escolar: “El bullying és reconduïble si treballem des d’etapes primerenques en la prevenció; i l’esport és una eina amb un gran potencial preventiu de detecció precoç”.