La Fundació Barça i la Fundación Messi presenten el seu programa conjunt a la feria del Libro de Buenos Aires

Aquesta mateixa jornada, Teresa Basilio, delegada de cultura del FC Barcelona, ha fet una trobada amb els representants de la Fundación el Libro, organitzadors de la fira.

01/05/2019

Representants institucionals de la Fundació del Barça han presentat a la sala Rodolfo Walsch l’impacte del programa conjunt de l’entitat blaugrana amb la Fundación Messi. El periodista de La Vanguardia, corresponsal a Buenos Aires, Robert Mur, ha conduit un acte que ha comptat amb la ponència conjunta de Josep Vives, portaveu del FC Barcelona i Nicolás Rubio, coordinador de programes internacionals de la Fundació Barça.

El programa conjunt d’ambdues fundacions, que està en marxa des de l’any 2014 i ha beneficiat a més de 1.100 nens, s’ha demostrat com a una eina molt eficaç d’inclusió social i de prevenció de la violència. El programa es porta a terme a cinc municipalitats de Rosario i Villa Gobernador Gálvez, aquestes localitzacions responen a criteris de vulnerabilitat, són barris amb índexs alts de pobresa i violència. Aquesta acció conjunta d’ambdues fundacions es materialitza amb dues sessions de dues hores setmanals on s’aplica la metodologia FutbolNet.

Trobada institucional del FC Barcelona amb la Fundación El Libro

Un cop finalitzada la ponència, Teresa Basilio, delegada de cultura del FC Barcelona s’ha reunit amb Maria Teresa Carbano i Oche Califa, presidenta i director institucional i cultural de la “Fundación El Libro”. Aquesta entitat és la impulsora de la Feria Internacional del Libro de Buenos Aires, una de les més prestigioses del món, i que compta enguany amb Barcelona com a ciutat convidada d’honor. A la trobada també hi ha assistit representants de l’oficina de Turisme de la Generalitat de Catalunya a Buenos Aires.

Teresa Basilio ha volgut destacar l’èxit d’aquesta fira i ha recalcat l’aposta del FC Barcelona per la cultura i la literatura que es tradueixen amb iniciatives com el Premi Internacional de Periodisme Manuel Vázquez Montalbán.