La Fundació Barça i la Gasol Foundation uneixen esforços en favor de la població infantil més vulnerable

Aquesta aliança s’inicia amb la participació de la Fundació Barça en l'Estudi PASOS de la Gasol Foundation, el qual permetrà avaluar els nivells d'activitat física dels nens d'entre 8 i 16 anys.

19/06/2019

Amb l'objectiu de donar suport al col·lectiu infantil més desafavorit a través de l'esport i l'educació en valors, la Fundació Barça i la Gasol Foundation uneixen forces per beneficiar nens i nenes en situació de vulnerabilitat. L'acord permetrà crear i executar, de manera conjunta, programes i iniciatives als Estats Units i d'abast mundial, amb què s’aconseguirà un impacte més gran.

L'inici d'aquesta relació queda marcada per la participació del Barça en el pioner Estudi PASOS, que lidera la fundació Gasol -centrada en la reducció de les xifres d'obesitat infantil-, i l'objectiu de la qual és avaluar el nivell d'activitat física, sedentarisme i estils de vida dels nens/es i adolescents a Espanya per poder dissenyar mesures efectives en pro de la salut dels més petits.

La Fundació Barça donarà suport a la Gasol Foundation per dur a terme l'estudi a Catalunya, on han participat 38 centres educatius de primària i secundària del total dels 242 que formen part de la iniciativa.

Aquesta aliança sorgeix en el context de l'acord entre Pau Gasol i el FC Barcelona, pel qual el jugador de l’NBA es converteix en assessor estratègic i ambaixador global del Barça per ajudar el Club a reforçar la seva marca a nivell internacional i obrir-li noves oportunitats als Estats Units.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

Les dues entitats fa diversos mesos que estan treballant conjuntament en el coneixement de les metodologies que utilitzen, amb l'objectiu de crear un programa conjunt a Catalunya i als Estats Units, on les dues institucions tenen projectes. Als Estats Units es treballarà en el disseny d’un programa conjunt en el qual s’apliqui aquesta nova metodologia”.

Declaracions de Pau Gasol, president de la Gasol Foundation

“Una de les parts que em fa especial il·lusió d'aquest acord és la col·laboració entre les dues fundacions en benefici dels més petits. Els nens i joves són una peça fonamental de la nostra societat i hem de dotar-los d'oportunitats perquè puguin créixer sans i siguin capaços de desenvolupar tot el seu potencial”.