La Fundació Barça i la Fundació Climent Guitart organitzen un campus per fomentar l’ocupabilitat dels MENAS

Aquesta iniciativa pretén, mitjançant l’hostaleria i l’esport, donar eines que facilitin l’ocupabilitat dels joves migrants sense referents adults

13/06/2019

Una vintena de joves migrants sense referents adults han pogut beneficiar-se d’una estada de vuit dies a Lloret de Mar, on s’ha realitzat el Primer Campus d’Hostaleria i Esports per al foment de l’ocupabilitat de joves migrants sense referents adults. Aquest campus ha estat el colofó de les accions que la Fundació Barça ha estat duent a terme a diferents centres d’acollida des de gener, mitjançant la metodologia FutbolNet, que utilitza l’esport com una eina socioeducativa i de canvi social amb infants i joves.

El campus s’ha portat a terme amb l’objectiu que els joves participants desenvolupin competències que els permetin ampliar les seves expectatives laborals i rebin orientació en el seu procés d’integració. Per aquest motiu, han rebut formació específica de diferents àmbits del món de l’hostaleria impartida per professionals del sector, en col·laboració amb diverses empreses i entitats.

D’altra banda, s’han continuïtat realitzant sessions amb la metodologia FutbolNet, tot adaptant les activitats per reforçar els aprenentatges dels diferents tallers impartits durant el campus, com, per exemple, el de cuina, sala i idiomes, entre d’altres.

Cal destacar que, el darrer dia del campus, els participants han fet entrevistes de treball amb diferents empresaris de la zona i del sector, de les quals han sorgit oportunitats reals de contractació.

La situació dels migrants sense referents adults a Catalunya

Només l’any 2018, Catalunya va rebre 3.659 joves migrants sense referents adults a Catalunya. Entre gener i maig d’enguany han arribat a Catalunya 945 infants i joves emigrats sols, més de 200 joves més que l’any passat en els mateixos mesos. En l’actualitat, més de 4.100 joves sense referents familiars formen part del sistema de protecció.

Els joves, participants de la Fundació Barça, i tutelats per la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies,  resideixen en diversos centres gestionats per la Fundació Diagrama.