La Fundació Barça dona suport a Unicef en l'emergència generada per la Covid-19 al Brasil

Unicef covid 19 Brasil

Es posaran en marxa campanyes d’educació i de salut mental per a nenes i nens

La Covid-19 s'ha convertit no només en una emergència sanitària, sinó també socioeconòmica i educativa en què la infància és un dels col·lectius més afectats. Per aquest motiu, la Fundació Barça dona resposta a la crida d'emergència realitzat per UNICEF i donarà suport projectes desenvolupats per l'organització al Brasil per atendre la seriosa situació que viuen en aquest país els nens i nenes després de la pandèmia i evitar així que el coronavirus agreugi la situació de la infància més vulnerable a llarg termini.

La Fundació Barça ha donat 120.000 euros que aniran destinats a la feina d'UNICEF al Brasil, un dels països més afectats per la pandèmia i on les taxes d'abandonament escolar podrien augmentar després del tancament de les escoles.

Es posarà en marxa una campanya nacional de comunicació per fomentar la tornada a les aules. D'altra banda, es donarà suport al conjunt de la comunitat escolar (gestors públics, directors, comunitats i estudiants) per repensar el funcionament de l'escola.

A més, amb l'objectiu d'abordar la salut mental de la infància un cop reobrin les escoles, es posaran a disposició de la comunitat educativa eines, materials i suport per poder detectar i ajudar aquells nens, nenes i adolescents que requereixin ajuda psicològica.

UNICEF i la Fundació Barça treballen conjuntament al Brasil des del 2011 en projectes centrats en l'accés a l'educació i la utilització de l'esport com a eina d'inclusió social de nens i nenes.

Les dues organitzacions són aliades des del 2006. La seva aliança ha permès que més de dos milions de nens i nenes de més de set països hagin accedit a iniciatives esportives, de joc i de protecció infantil.

El 2016 van ampliar la seva col·laboració fins al 2020 i la Fundació Barça va augmentar la seva contribució anual d’1,5 milions d'euros a 2 milions. Amb aquest increment, la Fundació Barça ha donat suport a diversos projectes d'UNICEF per a les principals emergències que afecten la infància, com el que es realitza ara per l'emergència generada per la pandèmia de la COVID-19 al Brasil.

El 2018, en el marc de l'aliança es va llançar l'informe d'investigació Entra al Joc: comprenent l'evidència de l'esport per al desenvolupament enfocat a la infància. El document, que analitza 300 programes d'esport i joc en 100 països, alerta que només 1 de cada 500 nens del món tenen accés a aquest tipus de programes.

Fundació Barça i la Covid-19

Des de l'inici de la crisi sanitària del coronavirus, la Fundació Barça ha posat en marxa un seguit d'actuacions i iniciatives per ajudar a pal·liar els efectes de la pandèmia. Des de la gestió i distribució de més de 500.000 elements de protecció sanitària (màscares, EPI, ulleres protectores, etc.) fins a campanyes de sensibilització per evitar la transmissió o accions de prevenció del ciberbullying. D'altra banda, entre les iniciatives iniciades destaca la cessió dels title rights del Camp Nou a la Fundació per aconseguir fons que es destinaran a projectes d'investigació i programes socials i d'hàbits sanitaris. Més informació a:

Al web:

UNICEF Espanya i la Covid-19

Des que va començar la crisi de la Covid-19, UNICEF està treballant a tot el món per protegir, defensar i impulsar els drets dels nens, les nenes i les seves famílies. Per respondre a la pandèmia, UNICEF Espanya ha realitzat nombroses accions a Espanya d'incidència, sensibilització, comunicació, mobilització de fons, així com intervencions amb els col·lectius més vulnerables i l’enviament de subministraments sanitaris.

UNICEF Espanya ha posat en marxa una campanya de captació de fons per contribuir a la lluita contra el coronavirus. Qualsevol persona interessada a col·laborar pot fer-ho mitjançant les següents vies:

Al web www.unicef.es
Al  formulari www.unicef.es/donacion-emergencia-coronavirus
Trucant a el número gratuït 900 907 500 (horari de dilluns a divendres de 9:00 a 21 h, i dissabtes d’11 a 17 h) . Si ets empresa, escriu a empresas@unicef.es

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA