La Fundació Barça, amb les diputacions catalanes

El balanç del programa d’inclusió social amb metodologia ‘FutbolNet’, que s’ha aplicat en 69 municipis catalans des del 2012, es va presentar diumenge en una trobada a la Llotja

Un total de 110.775 nens i nenes d’arreu de Catalunya han estat beneficiaris del programa d’inclusió social de la Fundació Barça, que ha comptat amb el suport de les quatre diputacions catalanes i que s’ha realitzat durant els darrers set anys en 69 municipis. La temporada 2018/19 hi han participat més de 952 infants de 16 municipis de Catalunya.

El balanç d’aquestes actuacions l’ha presentat la directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, als representants de les quatre diputacions: Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona; Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida, Joaquim Nin, vicepresident primer de la Diputació de Tarragona, que ha vingut en representació de Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona,  i David Escudé, diputat delegat d’Esports de la Diputació de Barcelona, que ha vingut en representació de Núria Marín, presidenta de la Diputació de Barcelona, en un acte celebrat aquest diumenge, 19 de gener, a la Llotja President Suñol del Camp Nou.

Aquesta trobada, en que també ha participat el president Josep Maria Bartomeu, té com a finalitat reforçar la col·laboració entre les diputacions i la Fundació Barça per tal de continuar millorant el desenvolupament personal de moltíssims nens i nenes beneficiaris del programa d’inclusió social amb metodologia FutbolNet.

Un alt nivell de satisfacció

El balanç de l'estudi d’avaluació del programa demostra el bon impacte aconseguit des del 2012. Cal destacar el nivell de satisfacció dels participants, així com també l’impacte exitós que ha tingut el projecte en l’àmbit social, ja que 95% dels pares i mares consideren que el programa ajuda els seus fills a créixer com a persona.

Respecte de l'impacte educatiu i personal que s'ha obtingut a partir d'aquest projecte, destaquen la reducció de l'absentisme escolar, el proveïment d'eines als educadors, la transferència de coneixement i l'ocupabilitat dels tècnics locals, la millora en les relacions interpersonals i socials i l'augment en el coneixement personal i en l'autoestima dels beneficiaris. També cal destacar que tots els educadors són locals, formats en la metodologia FutbolNet acreditada i certificada per la Universidad de Barcelona.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA