Nens i nenes de Puerto Asís protagonistes de la festa de la Fundació Barça i Gran Tierra Energy

L'exjugador del FC Barcelona José Edmílson va ser el convidat d'honor al Festival lúdic festiu celebrat al barri El Poblado

02/03/2020

Aproximadament 300 nens i nenes i adolescents de la localitat de Puerto Asís, participants del programa conjunt de la Fundació Barça i Gran Tierra Energy, han compartit una jornada amb l'exjugador del FC Barcelona i de la selecció brasilera, José Edmílson, dins del festival de fi de projecte en el camp de futbol de barri El Poblado.

Durant gairebé tres hores els participants d'aquest esdeveniment lúdic festiu han participat de diversos jocs, a través de la metodologia de la Fundació Barça FutbolNet, en la qual s'han compartit tots els aprenentatges que han adquirit durant aquests mesos en què s'ha desenvolupat en projecte.

Així mateix, el futbolista José Edmílson, la directora general de la Fundació Barça, Maria Vallès, el Gerent Ambiental de Gran Tierra Energy, Yaneth Mantilla han estat els encarregats de lliurar les medalles de participació als infants i els diplomes als educadors i educadores que han intervingut en les activitats projecte, que s'han centrat en el barri Metropolitano y El Poblado.

Impacte de el programa a Putumayo

El projecte desenvolupat a Putumayo tracta d'unir sinergies entre l'estratègia de Drets Humans de Gran Terra Energy, el programa de prevenció de la violència de la Fundació Barça i 'Mambrú. Este es otro cuento 'de l'ARN, estratègia per a la defensa dels drets dels nens i nenes. A més, es va treballar en la inclusió com a element indispensable en el projecte, hi ha un alt percentatge de nens de comunitats indígenes, afrocolombians i nens amb diversitat funcional. El 40% dels beneficiaris al projecte són nenes.

Els objectius d'aquest projecte conjunt són:

• Contribuir a l'empoderament dels drets fonamentals i valors dels nens, nenes i adolescents.
  • Contribuir a l'enfortiment d'entorns protectors per tal de mitigar els factors de risc que condueixen a el reclutament infantil.
  • Aportar a l'aprenentatge d'eines per a la resolució de conflictes per mitjà de l'esport.
  • Transformació d'imaginaris associats a la violència.
  • Al juliol de 2019 es va iniciar aquest projecte en els barris del Metropolitano y El Poblado. Tots els participants assisteixen dues vegades per setmanes a les sessions de dues hores.

Maria Vallès, directora general de la Fundació Barça

"Des de la Fundació Barça estem molt contents amb l'impacte que està tenint el programa a Puerto Asís ja que a través de l'esport i el desenvolupament hem aconseguit que aquests nens i nenes puguin tenir una activitat en un espai segur, evitant que puguin ser captats per grups armats o altres, o que estiguin a casa sense fer res ".

José Edmílson, exjugador FC Barcelona

"Estic orgullós de poder estar a Putumayo per conèixer aquest projecte de la Fundació Barça, Gran Tierra Energy i ARN en què gairebé 300 nens i nenes de la població han pogut millorar la seva situació i disposar d'una activitat esportiu social en un espai segur. Un programa així demostra perquè el FC Barcelona és més que un club, com diu el seu lema "