Prop de 500 nenes i nens han participat aquest dissabte al Festival FutbolNet Sao Paulo

L'esdeveniment s'emmarca en el projecte de Prevenció de la Violència Juvenil que la Fundació Barça i Fundació MAPFRE han desplegat amb la Secretaria d'Educació de la Prefeitura de Guarulhos en aquest municipi de Sao Paolo.

25/11/2019

Aquest dissabte s'ha celebrat el festival FutbolNet al CEU Paradís Alvorada, a la localitat de Guarulhos (Sao Paolo). Aquest Festival dóna tancament a la primera fase d'el projecte pilot iniciat aquest abril de la Fundació Barça i la Fundació Mapfre en col·laboració amb la Secretaria Municipal d'Educació de la Prefeitura de Guarulhos, en el marc del seu Programa Escola 360.

El projecte, que s'ha implementat per mitjà d'una estratègia de transferència metodològica, ha arribat als 1.000 beneficiaris de 9 Centres Educatius Unificats (CEUS) diferents durant 7 mesos.

Escola 360 és un Programa municipal vertebrat a la xarxa de CEUS, equipaments públics que estan operatius tot l'any, i proporcionen espai i activitats educatives, culturals i esportives als centres escolars veïns i a tota la Comunitat, focalitzant-se en els territoris més mancats de Guarulhos.

Entre els objectius de el projecte es troben: Utilitzar l'esport com a eina per a l'educació en valors, generar espais participatius que promoguin la inclusió social i l'equitat de gènere i promoure l'activitat escolar o extraescolar, com a alternativa a estar al carrer.