La Fundació Barça promou la lluita contra el ‘bullying’ en la seva primera festa de la convivència

Milers de nens i nenes i les seves famílies han participat en la trobada contra l’assetjament escolar

12/05/2018

La Fundació Barça ha celebrat amb un èxit d’assistència notable la seva primera Festa de la Convivència, un esdeveniment gratuït, lúdic i educatiu que ha tingut lloc a l’esplanada del Camp Nou. La festa ha comptat amb una sèrie d’activitats esportives, artístiques i emocionals per a tots els assistents amb l’objectiu de conscienciar la comunitat infantil en la lluita contra l’assetjament escolar.

A la festa hi han participat la Pati Pla i el Rick, de la família del Super3, així com el grup musical Xiula. L’esdeveniment ha estat amenitzat pel Ferran Aixalà, animador amb una especial sensibilitat per les causes socials. Una de les activitats més innovadores de la Festa de la Convivència ha estat l’escape room, en què els participants han hagut de descobrir les habilitats, les actituds i els valors per trencar una situació d’assetjament simbòlica i retornar a una bona convivència. A mesura que han anat superant les diferents proves, de manera col·laborativa, han avançat en el joc i en l’espai fins a la resolució final de l’enigma.

La trobada també ha comptat amb un recull d’activitats esportives, com ara un rocòdrom, un circuit d’aventures, futbol, bàsquet, un futbolí humà i diversos inflables. Finalment, els infants han tingut l’oportunitat de participar en activitats artístiques, com el mural contra el bullying, el taller de papiroflèxia i un racó de pintacares.

La Fundació Barça considera cabdal sensibilitzar el conjunt de la societat, i especialment els mateixos infants, per tal de trencar amb aquesta xacra, i ho fa a partir de dinàmiques que integra als esdeveniments infantils (Festa dels Súpers, Ciutat dels Somnis...), amb l’objectiu que els nens prenguin consciència sobre aquesta problemàtica i sàpiguen actuar.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“La festa de la convivència és un esdeveniment que celebrem en el marc del nostre programa de prevenció del bullying. És una festa a la qual convidem nens i nenes de tot Catalunya a participar en diverses activitats lúdiques amb un contingut educatiu en què es treballa molt les emocions positives, per tal que els infants aprenguin des de petits com canalitzar-les i el que significa l’assetjament escolar, per tal de prevenir-lo”.

El Barça és més que un club, i aquí resideix bona part de la nostra força com a institució, una institució compromesa amb les problemàtiques de la societat actual i, per tant, compromesa també amb la lluita contra el bullying. Per això promovem els valors del Club no només a través d’accions, sinó també dels nostres jugadors, com a referents per a nens i nenes de tot el món”.