L'FCBEscola i la Fundació organitzen primera jornada FutbolNet inclusiu a Rio de Janeiro

La jornada s'emmarca en el projecte ‘FutbolNet’, de foment de valors a través del futbol, que desenvolupa la Fundació FC Barcelona i Fundación MAPFRE a la Comunitat de Maré

El dia 11 d'octubre a la tarda es va celebrar a les instal·lacions de l'FCB Escola a Rio de Janeiro, la primera jornada FutbolNet Inclusiu en el marc del Programa impulsat al Brasil per la Fundació FC Barcelona conjuntament amb Fundación MAPFRE.

L'objectiu d'aquesta trobada, que va comptar amb la participació de 35 infants i joves d'entre 8 i 14 anys, era propiciar un apropament dels nens al context i els objectius de cada projecte, desenvolupant una dinàmica de cooperació i donant a conèixer les diferents realitats socials existents dins de la mateixa ciutat, promovent valors entre infants i joves que viuen en contextos molt vulnerables.

Durant la jornada es va realitzar una sèrie de partits de futbol en tres temps, amb equips mixtos, a més d'un joc de valor de FutbolNet i una activitat d'entrenament de l’FCBEscola. Una important fita de la jornada va ser la recol·lecta de més de 150 chuteras (botes de futbol) en el marc de la campanya solidària de donació de l’FCBEscola realitzada durant el mes de setembre. El material va ser lliurat a União Esportiva Vila Olímpica dóna Maré (UEVOM), soci implementador del projecte FutbolNet al costat de la Fundación MAPFRE, per a la seva distribució entre infants i joves que participen en les activitats a la comunitat de Maré.

L'FCBEscola va ser inaugurada el 2013 i actualment compta amb més de 800 nens nascuts entre els anys 2001 i 2002, dividits en 58 equips, entrenats en grups de no més de 12 jugadors cadascun per entrenadors locals formats en la metodologia del FC Barcelona.

El projecte FutbolNet s'implementa a Rio de Janeiro des de l'any 2012, en el marc de la col·laboració amb la Fundación MAPFRE. Actualment, prop de 200 participants prenen part en les activitats de FutbolNet dues vegades per setmana a les instal·lacions de la Vila Olímpica de Maré. D'altra banda, el 23 de setembre passat es va celebrar un Festival FutbolNet en aquestes mateixes instal·lacions que va comptar amb la participació de 534 infants i joves.

Existeixen encara importants reptes a Rio de Janeiro en termes de les problemàtiques de desigualtat, pobresa i violència, especialment entre la joventut. Rio és una de les ciutats amb més pobresa (2,6 milions d'habitants viuen sota el nivell de pobresa) i amb més de 150 mil persones no alfabetitzades. Així mateix, la ciutat presenta alts índexs de violència registrats que afecten particularment els joves en la seva qualitat d'agressors i víctimes.