La Fundació FC Barcelona col·labora amb la Fundació Gasol en un estudi pioner que revela el greu deteriorament dels hàbits saludables dels infants a Espanya

La directora general de la Fundació FC Barcelona (en primer pla) durant la presentació de l’estudi.

Es presenta l’estudi PASOS 2022, una completa radiografia dels estils de vida i la salut d’infants i adolescents espanyols

Aquest dijous s’ha presentat a Madrid la segona edició de l’estudi PASOS, una investigació pionera sobre els estils de vida i la salut d’infants i adolescents de 8 a 16 anys a Espanya impulsada per la Gasol Foundation, en què la Fundació FC Barcelona ha estat un dels col·laboradors principals.

L’acte de presentació ha comptat amb la presència de Pau Gasol, president de la Gasol Foundation, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, Rafael Escudero, president d’AESAN, Agencia Española de Seguridad Alimentaria y Nutrición, la directora general de la Fundació Probitas, Anna Veiga, i la directora general de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú com a col·laboradors principals de l'estudi, a més de Cristina Ribes directora de la Fundació Gasol i el Dr. Santi Gómez, investigador principal de PASOS.

L’estudi revela que els hàbits de vida dels nens, nenes i adolescents a Espanya han empitjorat a tots els nivells en els últims tres anys després de la pandèmia, en aspectes com el benestar emocional, l’ús de pantalles, activitat física, hores de son i alimentació. Les dades de l’estudi mostren un panorama preocupant de la salut d’infants i adolescents espanyols: el 33,4% presenta sobrepès o obesitat, 6 de cada 10 menors superen les hores recomanades d'ús de pantalles, es redueix la mitjana de temps dedicada a l’activitat física moderada o vigorosa, cada cop és menor l'adherència a la dieta mediterrània i pràcticament la meitat de la població infantil i adolescent espanyola no compleix les hores de son recomanades per l'OMS. Els autors de l’estudi destaquen l’impacte negatiu que ha tingut la pandèmia, sobretot en els menors adolescents.

Resultats preocupants

La Dra. Marta Segú ha posat de manifest la preocupació per aquests resultats després de la pandèmia, sobretot en l'etapa de l'adolescència i l'afectació en les noies. "Cal una actuació ferma i decidida de les administracions publiques a tots els nivells. Des de les fundacions podem donar suport on el sistema públic no hi arribi. Però cal prendre decisions valentes".

Les dades recollides en aquesta investigació es posaran a disposició de la comunitat científica i els professionals de la salut per potenciar hàbits saludables entre la població infantil. Un objectiu compartit per la Fundació FC Barcelona i la Gasol Foundation, que van formalitzar una aliança el 2019 per treballar conjuntament en favor de la salut, els bons hàbits i el benestar emocional dels infants i adolescents.

Pau i Marc Gasol van posar en marxa el 2013 la seva fundació per prevenir l'obesitat infantil i promoure hàbits saludables entre els menors a través de l'activitat física i l'esport, l'alimentació saludable, el son i el benestar emocional. Gràcies a això, s'ha convertit en una entitat de referència en la promoció de la salut i l'esport entre els més petits, així com l'aposta per la investigació en el camp de l'obesitat infantil.