La Fundació Barça, Open Arms i Newtral estrenen el documental 'Origen' al Festival Atlàntida de Palma de Mallorca

Narra la història de diferents joves senegalesos que van oposar-se a fugir a Europa

El Festival Atlàntida de Palma de Mallorca acollirà avui l’estrena mundial del documental Origen, una obra realitzada conjuntament per Open Arms, la productora Newtral i la Fundació Barça, que narra la història de diferents joves senegalesos que van oposar-se a fugir a Europa i ara desenvolupen la seva activitat professional o han emprès un negoci al seu país. Aquest és un dels festivals online més importants del món i es retransmetrà a través de la plataforma Filmin.

Previ a l’estrena del documental se celebrarà un col·loqui sobre l’impacte de la immigració a Europa i la relació entre ambdós continents, en el qual intervindran Óscar Camps, fundador d’Open Arms; Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça; Ana Pastor, fundadora de la productora Newtral; Abde Oudrassi, president de la Centro Euro África; i Marc Serena, director de El escritor de un país sin librerías; moderat per Guillem Balboa, coordinador de CNAAE Mallorca, Comunitat Negra Africana i Afrodescendent d'Espanya a Mallorca.

La Fundació Barça i Open Arms treballen conjuntament des del 2016. Durant aquests anys la Fundació Barça ha donat suport a les tasques de sensibilització que l'entitat ha dut a terme a Catalunya. Un dels acords més recents és el suport al programa Origen d'Open Arms al Senegal, un dels resultats és la realització del documental que s’ha fet conjuntament amb la productora Newtral. L'objectiu d’aquest programa és reforçar les capacitats, el coneixement i les habilitats de les comunitats d'origen i en particular dels joves per contribuir al seu desenvolupament individual i de la comunitat.

Programa refugiats i migrats

L’any 2016 la Fundació Barça va posar en marxa el programa de refugiats i migrats. Un programa propi de la Fundació Barça que s’està portant a terme a camps de refugiats, municipis i centres de menors no acompanyats a Grècia, el Líban, Itàlia i Catalunya. Des de llavors més de 24.000 nens i nenes han estat beneficiaris del programa en col·laboració amb la Stavros Niarchos Foundation.

En aquest programa s’utilitza l’esport com una eina d’integració, a través d’una metodologia pròpia de la Fundació anomenada FutbolNet, que permet donar suport psicosocial a nens i nenes refugiades i afavorir la seva integració en les comunitats d’acollida.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA