L’equip Fundació Barça Genuine s'estrena en un partit amistós amb el Nàstic de Tarragona

L'equip Fundació Barça Genuine va jugar el seu primer partit amistós amb el Nàstic de Tarragona.

Els presidents dels dos clubs, Joan Laporta i Josep Maria Andreu, han assistit al partit, acompanyats de la directora general de la Fundació FC Barcelona, Marta Segú.

Amb molta il·lusió i moltes ganes els nois i noies que formen part de l’equip Fundació Barça Genuine van disputar ahir al matí el seu primer partit amistós a la ciutat esportiva Joan Gamper, i ho varen fer amb el Nàstic de Tarragona, l’equip pioner de la competició.

El president del FC Barcelona i de la Fundació, Joan Laporta, acompanyat de la directora General de la Fundació FC Barcelona, Dra. Marta Segú, varen rebre l’equip tarragoní i al seu president, Josep Maria Andreu, que va ser una de les primeres persones en proposar al president del Barça que participes en la Liga Geuine. En aquesta competició, promoguda per la Fundación la Liga, participen equips de la LFP amb equips format per nois i noies amb discapacitat intel·lectual.

Abans de començar el partit els jugadors i jugadores de tots dos equips van ballar un Haka, una dansa ritual maori que van popularitzar els jugadors de rugbi de la selecció de Nova Zelanda, els All Blacks. Aquesta acció simbòlica es fa servir en la competició de la Liga Genuine com un una activitat d’agermanament entre tots els jugadors.

El president Joan Laporta ha valorat molt positivament aquest primer partit i especialment que el Nàstic sigui el primer rival “perquè el seu president va ser qui em va donar la idea de que el Barça formés part de la Liga Genuine. L’ambient que hi ha, els jugadors amb les seves famílies, els entrenadors, és important per tots ells i per la societat”.

D’altra banda, el president del Nàstic Josep Maria Andreu ha volgut destacar la importància que te la participació del Barça en aquesta competició de la que van ser els pioners “vull agrair al president Joan Laporta i la gent de la Fundació tot l’esforç que han fet per participar a la liga Genuine on tots els clubs estem encantats de tenir-los”.

Aquest nou projecte compta amb la col·laboració d’entitats que treballen amb aquest col·lectiu: Fundació Cruyff, Aura Fundació, Fundació Apinas, AMPANS, Fundació Sant Tomàs, Fundació Cassià Just - Cuina Justa i la Penya Special Barça.

Presentació equip

La directora general de la Fundació FC Barcelona ha volgut destacar l’emoció i les ganes que tenen aquests jugadors, jugadores i staff que formen part del nou equip Fundació Barça Genuine i que avui han pogut disputar el seu primer partit amistós: “Avui veiem l’equip amb molta il·lusió, amb moltes ganes, orgullosos de lluir la samarreta del Barça, de tenir l’escut al cor, amb unes famílies, un staff i unes entitats que ens estan donant suport total en aquesta iniciativa tan important i a on el Barça no podia no ser-hi”.

Així mateix, la Dra. Marta Segú ha manifestat que pròximament es farà la presentació oficial de l’equip abans de la celebració del torneig inicial al mes de novembre al Nou Estadi de Tarragona.

La Liga Genuine Santander

Aquesta és una competició organitzada per la Fundación LaLiga en la qual es valoren els gols i també, i d’una manera molt especial, l’esportivitat, el joc net, el treball en equip, el respecte, la superació, i no sols dels jugadors i jugadores, sinó també de l’staff tècnic i l’afició. Tant és així que s’atorguen dos títols de lliga: un al campió esportiu i un altre al campió del joc net.

La creació d’aquest equip ha estat un dels primers objectius en l’àmbit social de la nova directiva, i es tracta d’una de les propostes del president Joan Laporta abans d’assolir el nou mandat. És una de les primeres accions que s’han dut a terme dins el nou departament d’inclusió i integració del Club.

Aquesta competició té com a objectiu avançar vers la integració i la inclusió de persones amb altres capacitats en el món de l’esport i està formada per equips representants de clubs membres de l’LFP

La Fundació Barça té ja experiència a treballar amb aquest col·lectiu, ja que des de l’any 2015 porta a terme el programa Diversitat a Catalunya, i posteriorment es va iniciar també a diverses escoles de la ciutat de Nova York, així com al Japó. Aquest programa està adreçat a infants i joves que presenten diversitat funcional i que tenen la possibilitat d’accedir a l’activitat física i l’esport.