Cardoner: “El Barça és més que un club i perdura gràcies també a la feina de la Fundació”

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, explica a l’‘Hora B’ de Barça TV l’evolució de l’entitat en l’any de celebració dels 25 anys de la seva creació

22/07/2019

En una entrevista al programa Hora B de Barça TV el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça ha explicat quina és la tasca actual de la Fundació i l’evolució que ha registrat 25 anys més tard de la seva creació sota el mandat del president Josep Lluís Nuñez, el 18 de juliol del 1994.

Abast de la feina

“Actualment tenim més d’un milió i mig de beneficiaris a 59 països del món. Estem parlant de nens i nenes. La Fundació del Barça treballa només per a nens i nenes d’arreu del món. A Catalunya estem presents en 49 municipis amb projectes propis i arribem a més de 460.000 infants. I arribem a nens de tot el món com arriba el nostre futbol i la il·lusió i la màgia del Barça”.

Canvi i transformació

“Treballem per a nens amb contextos complicats, en contextos d’exclusió social, nens amb greus malalties, i en el moment en què treballem amb la nostra metodologia i amb la il·lusió i els colors del Barça estem transformant. És per això que l’esport utilitzat amb la nostra metodologia és un agent de transformació social per als qui més ho necessiten, que en aquest cas són els nens i nenes”.

Acord amb UNICEF

“L’encert de signar un acord amb UNICEF i de donar-li suport per part del FC Barcelona el 2006 va ser un abans i un després per a la Fundació. Ha estat un acord on guanyem tots perquè ha permès a les dues entitats fer una molt bona feina amb milers i milers d’infants”.

Més que un club

“Vull recordar una frase del nostre president Narcís de Carreras l’any 1968, quan va dir que el Barça és més que un club i això encara perdura en l’àmbit polític, cultural, social i ara amb temàtiques com l’ajut humanitari a refugiats i la solidaritat”.

Acord amb Gasol Foundation

“Passa el mateix que amb la Fundación Leo Messi, es tracta de dues fundacions on dos grans astres del món del futbol i del bàsquet s’ho creuen de veritat. És un honor que persones com Pau Gasol ens han transmès la seva capacitat i voluntat de fer projectes en favor de la infància”.