La Fundació FC Barcelona i la Fundació Enciclopèdia sumen forces per impulsar el català entre els joves

El tècnic Xavi Hernández, el jugador Eric Garcia i les jugadores Jana Fernàndez i Bruna Vilamala donen suport al I Certamen de Lectura en Veu Alta per a joves entre 16 i 25 anys

En el marc de la Diada Nacional de Catalunya i la Setmana del Llibre en Català, la vicepresidenta de l’àrea institucional del FC Barcelona, Elena Fort, i el president de la Fundació Enciclopèdia, Xavier Cambra, van presentar aquest passat diumenge el I Certamen de Lectura en Veu Alta per a joves, per promoure el català i l’hàbit de lectura entre aquest col·lectiu, en un acte celebrat al Moll de la Fusta.

El FC Barcelona i la seva Fundació han volgut sumar-se des del primer moment a aquesta iniciativa donant la màxima difusió a un concurs que té com a objectiu impulsar el català i la cultura entre els joves. Aquest compromís és fruit del conveni que es va signar la passada temporada amb la Fundació Enciclopèdia pel qual el Barça i la Fundació participarien en la difusió del I Certamen de Lectura en Veu Alta per a Joves.

El tècnic Xavi Hernández, el jugador del primer equip masculí Eric Garcia i les jugadores del primer equip femení Jana Fernàndez i Bruna Vilamala han animat els joves a participar en el certamen participant en la lectura en veu alta de diversos fragments del llibre Les paraules inútils, de Marc Artigau.

A més de contribuir a la seva difusió entre la societat catalana, la Fundació FC Barcelona oferirà als guanyadors entrades per assistir a un partit del FC Barcelona, samarretes signades pels jugadors o jugadores i lots de productes del Club.

Inscripcions a partir del 20 de setembre

El termini per inscriure’s al concurs comença el proper 20 de setembre i finalitza el 20 de desembre. Els guanyadors es donaran a conèixer el 23 de febrer. Poden participar en el concurs lectors i lectores a partir de 16 a 25 anys. Per participar, cal enregistrar un vídeo d’un màxim de dos minuts de la lectura en veu alta d’un fragment del llibre o poemari escollit. El vídeo s’ha de publicar al canal de YouTube de Veu Alta del grup Enciclopèdia.

Xavier Cambra va voler destacar la plena predisposició del FC Barcelona i de la seva Fundació a col·laborar en aquesta iniciativa per impulsar la llengua i la cultura catalana entre els joves. Amb aquest acord, a més, la Fundació FC Barcelona compleix una de les finalitats per la qual va ser constituïda: difondre i promoure la dimensió esportiva, cultural i social del Futbol Club Barcelona.

Tothom qui vulgui participar en el Certamen de Lectura en Veu Alta per a Joves trobarà les bases i la inscripció a l’enllaç següent:  www.lecturaenveualta.cat

Declaracions d’Elena Fort, vicepresidenta institucional del FC Barcelona

“Volem que el lema ‘Més que un Club’ tingui contingut i per això volem mantenir els forts lligams que vinculen el Barça amb la llengua, la història i la cultura de Catalunya. Al Barça lluitem i fem molta feina amb el català. Des de la Masia, per exemple, intentem que tothom aprengui el català. Som, a més, l’entitat que difon més el català a les xarxes. Tot això demostra el nostre compromís amb la llengua i la cultura catalanes”.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA