La Fundació Barça dona suport a l’Unicef en l’emergència dels refugiats Rohingya

L’arribada imminent de la temporada d’huracans i el monsó podria intensificar l’emergència humanitària que viuen els infants rohingya i les seves famílies

10/05/2018

La Fundació Barça ha respost a la crida de l’UNICEF per atendre la comunitat rohingya procedent de Birmània, que fa mesos que viu una situació humanitària desesperant i que ara podria convertir-se en catàstrofe davant l’arribada de l’època de pluges i del monsó.

Des de fa dècades els rohingya han sofert represàlies pel fet de ser musulmans. Birmània ha actuat contra ells amb discriminació i violència extrema. El punt àlgid d'aquesta crisi es va produir fa més d’un any quan a l'agost de 2017 l'exèrcit de Birmània va intensificar encara més els seus atacs i es va produir un èxode massiu de rohingyas cap a Bangladesh.

Més de 688.000 mil persones, la meitat dels quals són nens i nenes, han hagut de fugir de la brutal violència de Birmània. Actualment, però, es refugien a Bangladesh, on viuen en un limbe perquè cap país els reconeix i les seves condicions són precàries. Molts d'ells han recorregut un llarg camí a peu i sense menjar res des que van sortir del seu país. Arriben esgotats i malalts.

Amb centenars, i fins i tot milers d'arribades diàries, els campaments de refugiats estan desbordats. Necessiten urgentment lones de plàstic per construir refugis d'emergència addicionals i articles bàsics com ara matalassos i mosquiteres per atendre tots els nous refugiats que van arribant.

Per aquest motiu, la Fundació Barça i l’UNICEF han acordat destinar 50.000 euros per a aquesta emergència. L’UNICEF ja està posant en marxa accions per protegir la població rohingya, han iniciat campanyes de vacunació contra la diftèria i treballen en la millora del sanejament per evitar el risc de malalties derivades de l’aigua contaminada.

Cal recordar que la Fundació i l’UNICEF van ampliar la seva aliança al febrer del 2016 fins al 2020, amb un augment de la contribució econòmica anual del club blaugrana, que va passar dels 1,5 milions als 2 milions d’euros, un increment que s’acorda destinar a diferents emergències que afecten la infància, com la que viu actualment la comunitat rohingya.

Durant la temporada 2017/18, la Fundació també ha donat suport amb 200.000 euros a la tasca de l’UNICEF a Mèxic després dels terratrèmols que van assolar el país al setembre passat.

Campanya #Loperderántodo

Davant aquesta emergència, l’UNICEF ha posat en marxa una campanya de captació de fons per donar suport als infants rohingya i les seves famílies, a la qual la Fundació Barça s’hi afegeix fent una crida a la ciutadania perquè també hi contribueixi a través de donacions econòmiques que es poden fer a través dels canals següents:

Per telèfon: 900 907 500 (de dilluns a divendres de 9 a 21.30 h i dissabtes d’11 a 17 h).

Foto: ©UNICEF/BrianSokol