Un 80% dels nens menjaria més saludable si sabés que el seu ídol futbolístic segueix una dieta sana

Un estudi elaborat per Beko, en col·laboració amb el FC Barcelona, la Fundació Barça i UNICEF, analitza la influència dels jugadors en la lluita contra l'obesitat infantil

21/05/2019

La influència que exerceixen els ídols futbolístics sobre els nens i nenes pot ajudar a solucionar grans problemàtiques socials com l'obesitat infantil, un dels principals reptes als quals s'enfronta la societat actual a tot el món.

 

Una prova d'això són els resultats de l'estudi que ha dut a terme la marca d’electrodomèstics líder a Europa Beko, en col·laboració amb el FC Barcelona, la Fundació Barça i UNICEF, que conclou que un 80% dels nens menjaria de manera més saludable si sabés que el seu ídol futbolístic segueix una dieta sana.

 

L'estudi, en el qual han participat més de 13.500 nens de 6 i 10 anys de 18 països, ha analitzat la significativa bretxa de coneixement que existeix entre els més petits sobre els hàbits alimentaris saludables i l'esport, concretament el futbol. Una iniciativa que s'emmarca en la campanya ‘Eat Like a Pro’, de la qual el futbolista del FC Barcelona Gerard Piqué és ambaixador a nivell mundial.

 

Una altra de les conclusions interessants d'aquesta enquesta es refereix a la possibilitat que els nens i nenes canviïn els seus hàbits, ja que quan se'ls pregunta sobre quin tipus d'aliments preferirien consumir si els donessin l'opció de triar entre menjar saludable o menjar escombraria, un 50% va triar la primera, mentre que un 19% va assegurar que no li importava i un 31% es va decantar per l'opció no saludable.

 

Falta de conscienciació

Només 1 de cada 5 nens i nenes sap que la ingesta diària recomanada de fruites i verdures és de 5 peces al dia. Un 72% dels enquestats sabia quants jugadors formen part d'un equip de futbol, mentre que només un 21% va respondre correctament a la pregunta sobre quantes peces de fruita i verdura han de consumir-se diàriament en una dieta equilibrada. Si es compara per països, els nens francesos van ser els que van obtenir millors resultats, amb un 78% de respostes correctes, seguits pels nens de Regne Unit, amb un 68%. Molt per davant del 16% que va respondre de manera encertada als Estats Units i Alemanya, el 13% a Uruguai, l'11% al Brasil, el 10% a Tailàndia, el 9% a Rússia i el 3% a la Xina. Per part seva, Espanya se situa en una posició intermèdia, amb un 29%.

 

Així mateix, un 49% dels petits va reconèixer que amb la seva família i amics parla més sobre temes relacionats amb el futbol que sobre els diferents aspectes relacionats amb una alimentació sana.

 

Conscienciar sobre la importància d'una alimentació saludable


La campanya ‘Eat Like a Pro’ de Beko, el FC Barcelona i la Fundació Barça, té com a objectiu educar sobre la importància de portar una dieta sana entre els nens i les nenes, convidant-los a imitar l'estil de vida saludable dels seus herois esportius.

 

Gerard Piqué, ambaixador de la iniciativa, s'ha sumat a l'acció en una trobada amb un grup de nens i nenes, en què ha parlat de la importància de seguir una dieta sana. "Quan era petit, no estava realment interessat en una alimentació saludable, només m'importava el futbol, però tot va canviar quan em vaig unir al Barça i vaig començar a aprendre amb els nutricionistes de l'equip. És fantàstic veure la passió pel bell joc entre els nens de tot el món, i saber que jo i els meus companys d'equip els estem inspirant és fantàstic. Tenim un paper important per inspirar els nens a menjar de manera saludable, i estic molt feliç de poder fer-ho a través de la campanya ‘Beko Eat Like A Pro’", ha explicat.

 

Per part seva, Roland Kupka, assessor principal de Nutrició a UNICEF a nivell mundial, ha comentat: “A UNICEF el preocupa l'augment de les taxes de sobrepès i obesitat en els nens de tot el món. Promoure l'alimentació saludable entre els nens per a revertir aquesta preocupant tendència és de summa importància. La nostra associació amb Beko i el FC Barcelona és part de l'estratègia d'UNICEF per fer que l'alimentació saludable i els estils de vida actius siguin la norma entre els nens, nenes i adolescents, a tot arreu".

 

Zeynep Yalim Uzun, directora de Màrqueting de Beko, ha assenyalat: “A través de les nostres aliances amb el FC Barcelona, la Fundació Barça i UNICEF, hem desenvolupat una campanya que aborda un problema global greu, i creiem que podem marcar la diferència. Les troballes d'aquest estudi confirmen el treball que encara hem de fer per ajudar a prevenir l'obesitat infantil, però demostren que ‘Eat Like A Pro’ pot exercir un paper clau a ajudar les famílies i inspirar els nens de tot el món a portar una vida més saludable".