La Fundació Barça acull la 13a Conferència Anual de les Fundacions de Clubs de futbol europeus dins dels actes del seu 25è aniversari

L’entitat convida les fundacions dels clubs de futbol europeus a lluitar conjuntament contra el ‘bullying’ a les escoles i al futbol formatiu

19/11/2019

La Fundació Barça ha acollit la 13a Reunió Anual de l’EFDN (The European Football for Development Network) que agrupa Fundacions de Clubs de futbol europeus i que durant dos dies se celebra a l'Auditori del FC Barcelona. Aquestes jornades han estat inaugurades per Oriol Tomàs, membre de la Junta Directiva del FC Barcelona i del Patronat de la Fundació. Aquest esdeveniment s’emmarca dins dels actes de celebració del 25è aniversari de la creació de la Fundació Barça.

Posteriorment, la directora general de la Fundació Barça, Mària Vallès, ha presentat el programa de lluita contra el bullying i ha convidat totes les fundacions dels clubs de futbol europeus a lluitar conjuntament en aquesta problemàtica, aprofitant el coneixement i l’experiència que s’ha generat durant els darrers dos anys amb la posada en marxa del programa a Catalunya.

La 13a Conferència d’EFDN ha reunit els principals professionals del sector (representants dels clubs de futbol europeus associats a EFDN, lligues, associacions nacionals de futbol, òrgans de govern, entre d’altres) de tot Europa per debatre i aprendre sobre noves tendències i reptes del futbol per al desenvolupament. Es tracta d’una xarxa de clubs, lligues i organitzacions professionals de futbol que aposten per la seva responsabilitat social i la cooperació per treballar conjuntament a nivell europeu en aquest àmbit.

Esport pel desenvolupament i la col·laboració

EFDN pretén promoure el poder del futbol com a eina pel desenvolupament social i donar suport als esforços dels membres de l’organització en les seves iniciatives per utilitzar el futbol com a  eina de desenvolupament de les seves comunitats. El principal objectiu és crear un entorn de col·laboració per a compartir intercanvis de coneixements i desenvolupar diferents mètodes de formació que beneficiaran directament les comunitats de tot Europa. L’organització dona suport en el context de la responsabilitat social i comunitària del futbol europeu.

Actualment, l’organització està formada per 75 clubs o fundacions de clubs de 28 països europeus, entre els quals es troba la Fundació Barça, i tres lligues de futbol professional. Destaquen les fundacions de la Juventus, el Chelsea, el Liverpool,  l’Ajax, el PSG, l’Olympique de Lió, el PSV, el Celtic, l’AEK, el Betis, l’Athletic Club, la Reial Societat, el Getafe o l’Everton, entre d’altres.

Declaracions d’Oriol Tomàs, membre de la Junta Directiva del FC Barcelona i del Patronat de la Fundació Barça

“La sensibilitat que té el Club envers problemàtiques com l’assetjament escolar ens ha portat a desenvolupar un programa exitós, únic i rellevant i que a partir d’ara es podrà portar a terme en moltes escoles de Catalunya gràcies a la col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya”.

Declaracions de Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça

“La força de la nostra veu i la d’entitats com les que participen en aquesta conferència cal utilitzar-la de manera responsable i abordar problemàtiques tan importants en la nostra societat com el bullying, actualment una de les principals preocupacions dels joves europeus”.