Edmílson realitzarà trobades motivacionals a infants i joves participants en els programes de la Fundació Barça

Trobada Edmilson i participants Fundacio

Les trobades es realitzaran de manera virtual amb infants de diverses localitats catalanes, d’un camp de refugiats a Grècia i d’una favela de Sao Paulo (Brasil)

José Edmílson, exjugador del FC Barcelona, realitzarà diverses trobades amb grups d’infants i joves que participen en els programes de la Fundació Barça a Catalunya, Grècia i el Brasil amb l’objectiu de motivar i promoure competències per a la vida basades en l’esport com el treball en equip, la gestió de conflictes, l’assertivitat, la gestió de les emocions, les habilitats socials o l’empatia.

La primera trobada s’ha celebrat amb infants que participen en el programa Per la Inclusió Social de la Fundació Barça a les localitats de Sant Carles de la Ràpita, Solsona i Figueres. Les Diputacions de Girona, Lleida i Tarragona donen suport a la Fundació en aquest programa a més de 60 localitats catalanes. El programa es realitza dos cops per setmana i en les sessions es fomenta l'esport com a eina de promoció de la inclusió, i es facilita als infants i joves beneficiaris l'adquisició i el desenvolupament de competències i habilitats socioemocionals.

Posteriorment se’n realitzarà un altre amb joves migrants sense referents adults que viuen en diversos centres d’acollida. Des de fa tres anys la Fundació Barça treballa amb aquest col·lectiu de joves, la majoria dels quals són del Marroc o de països subsaharians que viuen allunyats de les seves famílies i intenten integrar-se en la societat d'acolliment (aprendre l'idioma, els costums locals, estudiar i/o treballar). Es realitza una activitat setmanal a cada centre d'acolliment (un total de 10 centres) on es treballen a través de l'esport habilitats i competències molt vinculades a l'ocupabilitat.

La tercera trobada es portarà a terme amb infants que viuen al camp de refugiats a l’illa grega de Lesbos. José Edmílson va visitar aquest projecte fa dos anys per conèixer la situació en què viuen aquests infants i la tasca que realitza la Fundació a diversos camps de refugiats i assentaments a Grècia i al Líban.

La darrera trobada la realitzarà amb infants de l’àrea metropolitana de Sao Paulo que també participen en el programa de la Fundació de Barça i viuen en un context molt vulnerable i perfectament conegut per l’exjugador del Barça.

Un jugador compromès

L’exjugador és una persona compromesa amb la infància i la joventut. Al Brasil lidera una fundació que porta el seu nom i també col·labora amb la Fundació Barça.

De la mà de la Fundació Barça ha exercit d'ambaixador d’aquesta i ha ajudat a transmetre la importància dels valors de l’esport i del Barça entre nens/es i joves en diferents països de l'Amèrica Llatina. Aquesta participació forma part d’un seguit de col·laboracions conjuntes que es realitzen durant l’any, una iniciativa que ha estat adaptada a un format virtual a causa de la pandèmia.