250 joves participen en un programa conjunt de Scotiabank i de la Fundació FC Barcelona a Panamà

José Edmílson, exjugador del FC Barcelona, i Jaime Penedo, exporter de la selecció de Panamà, van visitar el projecte que es duu a terme amb Aldeas Infantiles SOS

La Fundació FC Barcelona y Scotiabank han implementat a Panamà un programa amb l'ONG Aldeas Infantiles SOS per millorar el benestar emocional i la qualitat de vida d'infants i joves que estan en risc o han perdut la cura parental, que han arribat els darrers anys a aquest país centreamericà i han estat acollits per aquesta entitat.

Aquest programa que es porta a terme a quatre centres d’Aldeas Infantiles SOS a Panamà, ha rebut la visita de dues figures del futbol, José Edmílson, exfutbolista del FC Barcelona i de la selecció brasilera, i Jaime Penedo, exporter de la selecció de Panamà i ambaixador de Scotiabank. Els exjugadors han conegut en primera persona l’impacte del projecte i han participat en una de les sessions amb els beneficiaris i educadors.

Aquesta visita ha estat recollida en un video on apareix com a testimoni Stanley Bejerano, un jove que va ser acollit pel centre d’Aldeas Infantiles a Penonomé amb 2 anys juntament amb la seva germana de cinc mesos. Ara, gràcies a aquest programa d´Inclusió Social, Stanley col·labora com a educador en la implementació de la metodologia socioeducativa i estudia la carrera d´Educació Física.

Aquest programa ha comptat amb la participació de més de 250 nens i nenes de quatre centres a: Ciutat de Panamà, Colom, Penomé i David. En aquestes localitats, cada condomini ocupa una superfície d'entre 8 i 12 hectàrees, amb una oficina/zona de serveis i administració, un menjador, alguns espais esportius i de recreació i zona de cases.

La Fundació FC Barcelona utilitza una metodologia socioeducativa basada en l'esport que s'aplica en aquest projecte en entorns segurs, afectius i protectors, a nens i nenes que han perdut la cura parental o estan en risc de perdre-la.

Declaracions de José Edmílson

L'exjugador del FC Barcelona i de la selecció brasilera, que ha visitat diversos projectes de la Fundació Barça i coneix la metodologia de treball, considera que “els valors del futbol serveixen per a la vida i nosaltres, com a exfutbolistes, sabem quins són aquests valors i com poden ser d'importants per a la vida d'aquests nens".

Declaracions de Jaime Penedo

L'exporter de la selecció de Panamà i embaixador de Scotiabank considera que “Per tota la situació migratòria que es viu al món, a nosaltres ens toca viure quan els nens venen d'altres llocs de Sud-amèrica i de les illes. Fan tot aquest viatge, però no arriben amb els pares. Aquí tenen una llar i he tingut l'oportunitat de veure com la Fundació Barça implementa la seva metodologia perquè aquests nens puguin millorar la seva qualitat de vida i buscar-ne la inserció a la societat. El futbol és una eina per al canvi”, considera l'exporter de la selecció de Panamà i ambaixador de Scotiabank.

Aquesta visita es pot veure al següent vídeo: