La Fundació Barça, seleccionada per la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial com una de les entitats referents amb iniciatives contra la COVID-19

16/05/2020

La Xarxa Espanyola del Pacte Mundial ha seleccionat la Fundació Barça com una de les iniciatives destacades que s’han posat en marxa en l’àmbit estatal per superar els obstacles i impactes negatius derivats de la COVID-19 i que han contribuït a lluitar contra la pandèmia. En total, el dossier que han publicat recull un total de 180 iniciatives.

Aquesta plataforma està promoguda per les Nacions Unides i té com a objectiu difondre les bones pràctiques que estan portant a terme empreses i institucions en l’àmbit espanyol i que contribueixen amb la seva tasca als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

A través de la la Campaña #IniciativasconPrincipios s’han recollit aquestes iniciatives que s’han publicat a l’enllaç següent: enlace Dossier nº6. En aquest dossier es destaquen les principals accions que ha dut a terme la Fundació durant aquest dos mesos: cessió dels Naming Rights del Camp Nou a la Fundació per aconseguir fons per lluitar contra la COVID-19, distribució de material mèdic a hospitals, campanyes de sensibilització per evitar el contagi i per prevenir el ciberbullying, o les trobades virtuals de jugadors amb infants malalts.

Pots veure el dossier en aquest enllaç.

La Fundació i l’ODS

La pobresa, la desigualtat social i la discriminació, així com les malalties o els conflictes bèl·lics, són alguns dels motius que generen desigualtats socials.  Per això la Fundació Barça es compromet a contribuir a la integració de la infància i la joventut, en aquells entorns socials més afectats per aquests motius. I ho fa sota el marc general que planteja l’Organització de les Nacions Unides, sent-ne part activa i contribuint, mitjançant l’esport, en els següents ODS’s:  1) Fi de la pobresa 3) Salut i Benestar 4) Educació de qualitat 5) Igualtat de gènere 8) Treball decent i creixement econòmic  10) Reducció de les desigualtats  16) Pau, justícia i institucions sòlides 17) Aliances per assolir els objectius.