Èxit de solidaritat en la primera campanya de donació de plasma al Camp Nou

La sala Berlín del Camp Nou ha acollit aquesta jornada solidària de donació de plasma

Màxima assistència a la jornada de donació de plasma que ha estat organitzada pel Banc de Sang i Teixits i l’ ACADIP (Associació Catalana de Dèficits Immunitaris Primaris), amb el suport de la Fundació FC Barcelona

El Camp Nou ha estat avui escenari d’una nova acció solidària en què la Sala Berlín de l’Estadi ha acollit la primera jornada de donació de plasma sanguini, el líquid de la sang que conté les proteïnes plasmàtiques necessàries per produir medicaments essencials per tractar malalties provocades per dèficit d’aquesta proteïna. La campanya ha estat organitzada pel Banc de Sang i Teixits i l’Associació de Pacients ACADIP (Associació Catalana de Dèficits Immunitaris Primaris), amb la col·laboració de la Fundació FC Barcelona.

Una cinquantena de persones (el màxim recomanat de donants en una campanya d’aquestes característiques, ja que requereix una logística diferent a l’extracció de sang) s’han acostat a l’Estadi durant tota la jornada d’avui per donar plasma. Tots els participants s’havien inscrit prèviament, responent així a la crida feta dies abans, i han estat obsequiats amb dues invitacions per visitar el Museu del Barça i l’Estadi i alguns articles de marxandatge del Barça. Bona part dels donants han estat treballadores i treballadors del Club i socis i sòcies.

Tot i que l’Estadi ja ha acollit anteriorment altres campanyes de donació de sang, aquest és el primer cop que es fa una campanya de donació de plasma.

Els medicaments elaborats a partir de plasma sanguini són bàsics per al tractament de persones que tenen malalties degudes al dèficit de proteïnes plasmàtiques, com per exemple diferents immunodeficiències, l’hemofília, l’emfisema hereditari, el mieloma múltiple, etc.

Valoració molt positiva de la jornada

La Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, ha afirmat que “estem molt satisfets perquè aquesta jornada ha estat un èxit i hem aconseguit que moltes persones vinguin avui a fer aquesta donació de plasma, ja que té unes proteïnes plasmàtiques que son bàsiques per a les persones que tenen immunodeficiència i tot un seguit de malalties i que necessiten ser tractades de per vida i crec que és molt important donar a conèixer la importància de donar plasma, ja que el que es dona actualment no és suficient”.

D’altra banda, Anna Millán, directora general de Banc de Sang i Teixits, ha assenyalat que “hi ha tot un seguit de medicaments que només es poden fer a partir del plasma, per això són tan importants aquestes campanyes de donació perquè només si hi ha gent que dona plasma cada dia, es poden tenir aquests medicaments. A més és una donació que es pot fer més sovint que la de la sang perquè les cèl·lules es tornen al donant i la recuperació del donant és immediata.  Ara volem donar a conèixer aquest tipus de donacions perquè necessitem molts més medicaments derivats del plasma i intentem créixer, per això agraïm molt fer aquesta jornada amb la Fundació del Barça, que ha estat un èxit”.

Per la seva banda, Sara Cáceres, vicepresidenta de l’ACADIP, ha manifestat que “són molt importants les jornades de donació com aquestes perquè les persones amb malalties d’immunodeficiència no tenen prou defenses o no funcionen prou bé i llavors poden tenir més infeccions, al·lèrgies, tumors... Llavors la manera d’aconseguir defenses és aquesta, per això es tan important aquesta donació altruista de la gent que pot salvar la vida en molts casos”.