13.000 nens i nenes rebran equipament del Barça a través de cinc organitzacions socials

El vicepresident primer del Club i de la Fundació, Jordi Cardoner, ha fet lliurament del material, destinat a menors en risc d'exclusió, entre els quals es troben 1.800 menors refugiats

22/05/2018

La Fundació Barça ha fet entrega de 15.000 peces de roba i marxandatge del club. Aquesta donació forma part del projecte donacions de la Fundació Barça, i arribarà a més de 13.000 beneficiaris nens i nenes dels quals 1.800 són joves refugiats a Catalunya gràcies a les entitats que treballen amb aquest col·lectiu: Creu Roja, ISOM, Cooperativa GEDI, IBN Battuta i GENTIS. La resta de beneficiaris seran atesos per la CREU ROJA per ajudar als nens i nenes més vulnerables.

Aquest lliurament s’ha fet efectiu al Camp Nou en un acte en què han participat el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, el president de la Creu Roja a Catalunya, Antoni Aguilera, Sr. Hassan Bolif, Coordinador de la Fundació Ibn Battuta, Sr. Josep Yuste coordinador del DAR, Sr. Roger Raventós Carmona, Membre de l'Equip de Direcció de Centres, i el Sr. Carles Martínez Collado, Coordinador Catalunya GENTIS.

La donació de roba esportiva (pantalons, samarretes, mitjons, jaquetes, etc.), així com el material de marxandatge amb logotips del Barça, es lliura a les entitats socials que treballen amb col·lectius vulnerables. D’altra banda, també es realitzen donacions d’entrades per a partits, especialment partits del Barça B, i per al Camp Nou Experience.

Aquesta donació també ha estat possible gràcies a la col·laboració dels cinc equip de seccions professionals del FCB;  Futbol femení, bàsquet, handbol, futbol sala i d'hoquei patins.

Catalunya va rebre gairebé 1.500 menors estrangers no acompanyats el 2017

Segons la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), l’any 2016 van arribar a Catalunya 684 menors estrangers sense referents familiars (MENA), gairebé el doble que l’any anterior. No obstant, durant el 2017, i fins al mes de desembre del mateix any, l’arribada de MENA ja es xifra en 1.334 persones: més del doble que al 2016. Les arribades han augmentat durant el 2018, la DGAIA ha engegat un pla de xoc per millorar l'acollida i la integració d'aquests menors. En aquest sentit, i en resposta a la demanda dels propis participants, de la DGAIA i del Consorci d’Educació de Serveis Socials de Barcelona, la Fundació Barça ofereix un programa basat en la metodologia FutbolNet, un recurs que utilitza l’esport per fomentar el benestar emocional dels joves i la inclusió en el seu entorn.

La xifra és record i resulta, encara més alarmant, ja que els menors estan exposats, també a l’arribada, a diferents formes de desprotecció, i per tant, a la vulneració dels seus drets. De fet, els menors no acompanyats són dels col·lectius exposats a major risc. Les causes de l’augment significatiu de l’entrada d’aquests joves a Catalunya, està determinada, a més de per la necessitat econòmica i la manca d’expectatives en els països d’origen, per l’actual situació de crisi i de conflicte en què es troben diversos països del món, entre altres. Aquests menors arriben a la península fonamentalment des del Marroc (tot i que ara s’estan detectant alguns des d’Itàlia), després d’haver viscut experiències traumàtiques i diversos riscos al llarg del viatge.