La Fundació Barça gestiona una important donació de material sanitari del gegant tecnològic Tencent

Ja ha arribat una primera tramesa de material amb 15.000 equips de protecció individuals (EPI) per a professionals sanitaris que s’estan distribuint en diferents centres hospitalaris catalansAquest material sanitari forma part del Fons Antipandèmic Mundial, dotat amb 100 milions de dòlars, que l’empresa Tencent ha llançat a escala global per lluitar contra aquesta devastadora pandèmia

Davant l’emergència sanitària provocada per la propagació de la COVID-19, el FC Barcelona, a través de la Fundació Barça, segueix treballant per ajudar en tot el que sigui possible per afrontar aquesta crisi. En aquesta línia, ara compta amb una nova col·laboració, ja que ha arribat a un acord amb l’empresa xinesa d’Internet Tencent,  a través de Tencent Charity Fondation, que ha fet una important donació de material i equipament sanitari. Ara arriba una primera entrega de 15.000 equips de protecció individual (EPI) que, a través de la Fundació Barça, es distribuiran a diferents centres hospitalaris i professionals sanitaris que treballen actualment per fer front a la pandèmia i pal·liar els efectes del coronavirus.

L’empresa Tencent ha llançat fa uns dies un Fons Antipandèmic Mundial dotat amb 100 milions de dòlars que té l’objectiu d’ajudar a frenar la devastadora propagació de la COVID-19. El finançament es destinarà a donacions de subministraments sanitaris bàsics i de vital d’importància, incloent-hi material de protecció i altres productes per a hospitals i personal sanitari. La Fundació Barça ha acordat amb Tencent la gestió i distribució d’una part d’aquest material per a Catalunya.

Aquesta és la primera tramesa d’un seguit d’enviaments que es concretaran en els pròxims dies i que tenen la finalitat d’ajudar el personal sanitari que està treballant en primera línia a pal·liar la mancança de material mèdic que s’ha registrat per la crisi de la COVID-19.

Els equips de protecció integral que han arribat avui compten amb una caputxa per a professionals sanitaris, i per la seva composició i les seves característiques compleixen els requisits de protecció necessaris per ser utilitzats a les Unitats de Cures Intensives (UCI) dels centres hospitalaris on es dona assistència als pacients afectats per la COVID-19.

Col·laboració de  Miniclip, MSF  i Serveto

L’arribada d’aquest material s’ha fet en coordinació amb Miniclip, una de les empreses de TENCENT, a través de Miniclip Portugal. Miniclip és líder mundial en jocs digitals que desenvolupa, publica i distribueix a través de plataformes mòbils, socials i on line.

Així mateix, l’empresa logística catalana Serveto, vinculada al FC Barcelona des del 2013 com a partner dels equips d’esports professionals, també contribuirà de manera altruista encarregant-se’n del transport de tot el material als diferents centres mèdics de Catalunya.

També cal agrair la col·laboració de Metges Sense Fronteres Espanya (MSF) pel seu suport i assessorament en la gestió d’aquest primer enviament de material.

Ajudar en aquesta crisi

Aquesta acció és una nova mostra de la vocació de servei del FC Barcelona, que des del primer moment s’ha posat a disposició de les autoritats sanitàries per complir i fer complir les seves indicacions per combatre el contagi d’aquest virus i contribuir en aquesta lluita contra els efectes de la COVID-19, amb accions de conscienciació i sensibilització, la cessió de les seves instal·lacions i l’obtenció de material sanitari. El Club s’ha mobilitzat, a través de la Fundació Barça, per canalitzar totes les iniciatives i projectes tant a escala nacional com internacional per ajudar a combatre la pandèmia.

Així, tant el Club com la Fundació han fet una crida als seus partners i col·laboradors amb l’objectiu de treballar de manera conjunta per contribuir a pal·liar els efectes de la crisi del coronavirus amb donacions de material i equipaments sanitaris. Una crida que ja s’ha concretat amb diferents accions, com la donació de 30.000 mascaretes juntament amb el partner del Club Taiping Insurance Life al Departament de Salut de la Generalitat i que es van destinar a residències de gent gran, o ara amb aquesta nova iniciativa conjunta amb Tencent.

Per ajudar a combatre aquesta crisi, el Club, entre altres mesures, ha posat les seves instal·lacions a disposició de les autoritats sanitàries i per a projectes d’investigació, com el que va començar ahir al Camp Nou amb la recollida de mostres per a un estudi de prevenció de nous contagis de la COVID-19, i ha posat en marxa un programa de seguiment telefònic i presencial amb voluntaris de la Creu Roja, T’acompanyem a casa, per als socis més grans de 80 anys, amb l’objectiu d’ajudar-los, informar-los, conèixer el seu estat de salut i assistir-los en el que sigui necessari.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA