El Camp Nou acull una campanya de donació de plasma per al tractament de malalties per dèficit de proteïnes plasmàtiques

La Fundació FC Barcelona, el Banc de Sang i Teixits i l’associació de pacients ACADIP (Associació Catalana de Dèficits Immunitaris) col·laboren en aquesta acció solidària que es realitzarà a la Sala Berlín el pròxim 15 de febrer

La Sala Berlín del Camp Nou acollirà el pròxim dimarts 15 de febrer, de 9.30 a 20.30 hores, una campanya de donació de plasma, per ajudar els malalts que necessiten tractaments derivats de la sang. La campanya és organitzada pel Banc de Sang i Teixits (BST) i ACADIP (Associació Catalana de Dèficits Immunitaris) amb el suport de la Fundació FC Barcelona, que cedeix novament una sala de l’Estadi per realitzar una activitat d’aquest tipus.

Es necessiten prop de 50 persones que vulguin acostar-se a l’Estadi i facin donació de plasma, procés que té una durada d’aproximadament 45 minuts. Tots els participants seran obsequiats amb dues entrades per accedir al Museu del Barça i visitar el Camp Nou.

Tot i que l’Estadi ja ha acollit anteriorment altres campanyes de donació de sang, aquest és el primer cop que es fa una campanya de donació de plasma.

El plasma és un component de la sang que és essencial per produir medicaments per al tractament de diverses malalties on hi ha dèficit d’unes proteïnes plasmàtiques, les quals són vitals per processos tan importants com defensar l’organisme de les infeccions i la coagulació de la sang. Entre aquestes proteïnes del plasma tenim les immunoglobulines, l’albúmina, el Factor VIII i el Factor IX.

Hi ha persones que tenen malalties per dèficit d’aquestes proteïnes plasmàtiques, com per exemple diferents immunodeficiències, l’hemofília, l’emfisema hereditari, el mieloma múltiple, etc. El tractament d’aquests malalts es basa en l’administració de la proteïna que els falta.

La majoria d’aquestes proteïnes no es poden sintetitzar artificialment, només les podem extreure del plasma; així que l’única manera d’obtenir el tractament per a aquests malalts és a partir de la donació de plasma i per això es tan important el nostre compromís a sensibilitzar la població sobre la necessitat de fer aquesta campanya.

El plasma és un líquid transparent i lleugerament groguenc que representa el 55% de la sang i que conté aigua i proteïnes. Dels 5 litres de sang que té de mitjana una persona de 70 quilos, uns 3 litres són de plasma.

La donació de plasma consisteix a extreure sang, separar-ne les cèl·lules sanguínies mitjançant un separador cel·lular, retenir el plasma i retornar aquestes cèl·lules. Com que el plasma és majoritàriament aigua, la recuperació del donant és molt ràpida i les donacions es poden fer cada 15 dies.

Per ser donants de plasma cal inscriure’s accedint a aquest enllaç

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA