‘Origen’, la història de sis joves senegalesos que van oposar-se a fugir a Europa, a partir del dia 26 de desembre a Barça TV+

Cartell del documental 'Origen'

El documental ha estat realitzat per Open Arms, la Fundació Barça i la productora Newtral

Origen és el títol del reportatge que emetrà Barça TV+ a partir del 26 de desembre i a Barça TV el proper 6 de gener. El documental va ser inaugurat en el darrer Festival Atlàntida de Palma de Mallorca. Aquest és un dels festivals online més importants del món. El reportatge, de 30 minuts de durada, conta la història de diversos joves senegalesos que van decidir no marxar a Europa, com molts dels seus compatriotes, per desenvolupar l’activitat professional al seu país i aixecar les seves pròpies empreses.

La idea d'aquest reportatge va néixer "a la mar després de veure innombrables rescats i veure com es perden tantes vides d'una manera tan cruel", va assenyalar el capità del vaixell humanitari Open Arms, Oscar Camps. Origen es va rodar l'any passat al Senegal, un país que a diferència d'uns altres del continent africà, marcats pels conflictes armats o els grups terroristes, viu una semidemocràcia des de fa dècades.

La pel·lícula és "un relat que comença i acaba al Senegal", en què dos conceptes són els veritables protagonistes, "superació i perseverança". El metratge dona veu a joves que han decidit "viatjar cap a si mateixos", a la recerca del triomf, com N Dèye, l'única dona mecànica de la seva promoció i avui propietària d'un taller; N Dao, un jove que va deixar el futbol per la costura; Yama N'Diaye, que ven productes del Senegal a tot Europa; Mamadou Sow, impulsor de projectes d'economia social; Mamadou Sall, que connecta inversors amb cooperatives agrícoles, o Mouhamet Sène, el primer universitari en una família de comerciants.

La Fundació Barça i Open Arms

La Fundació Barça i Open Arms treballen conjuntament des del 2016. Durant aquests anys la Fundació Barça ha donat suport a les tasques de sensibilització que l'entitat ha dut a terme a Catalunya. Un dels acords més recents és el suport al programa Origen d'Open Arms al Senegal, i un dels resultats és la realització del documental que s’ha fet conjuntament amb la productora Newtral. L'objectiu d’aquest programa és reforçar les capacitats, el coneixement i les habilitats de les comunitats d'origen i en particular dels joves per contribuir al seu desenvolupament individual i de la comunitat.

Programa de Refugiats i Migrants

L’any 2016 la Fundació Barça va posar en marxa el programa de Refugiats i Migrants. Un programa propi de la Fundació Barça que s’està portant a terme a camps de refugiats, municipis i centres de menors no acompanyats a Grècia, el Líban, Itàlia i Catalunya. Des de llavors més de 24.000 nens i nenes han estat beneficiaris del programa en col·laboració amb la Stavros Niarchos Foundation.

En aquest programa s’utilitza l’esport com a eina d’integració, a través d’una metodologia pròpia de la Fundació anomenada FutbolNet, que permet donar suport psicosocial a nens i nenes refugiats i afavorir la seva integració en les comunitats d’acollida.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA