La Fundació Barça celebra demà els 25 anys de la seva creació amb l’emissió d’un documental a TV3 i Barça TV

El documental ‘Un joc anomenat esperança’ explica el treball actual de la Fundació a través de diversos periodistes i escriptors i de la vida de nens i nenes beneficiaris

17/07/2019

El 18 de juliol del 1994 va néixer legalment la Fundació Barça sota el mandat del president Josep Lluís Nuñez amb l’objectiu de mantenir el model del Club, de base associativa i democràtica, sota el qual va néixer el 1899, i també per continuar mantenint la independència econòmica del Club i activitats com les diverses seccions esportives o la tasca de la Masia.

25 anys més tard la Fundació realitza una tasca molt diferent al plantejament inicial i porta a terme un ampli ventall de programes propis i en aliança amb entitats socials de reconegut prestigi a 59 països del món i a Catalunya, beneficiant més d’un milió i mig de nens i nenes en contextos vulnerables, centrant-se en tres àmbits d’actuació: la prevenció de la violència, la inclusió social i l’accés a l’educació.

Durant aquesta temporada es portaran a terme un seguit d’esdeveniments per commemorar aquesta efemèride amb l’objectiu d’explicar quina és la tasca actual de la Fundació Barça i sensibilitzar sobre les problemàtiques que aborda (refugiats, bullying, discapacitat, benestar pediàtric, inclusió, accés a l’educació...).

Documental sobre la Fundació Barça

Un joc anomenat esperança és el títol del documental que s’estrena avui simultàniament a TV3 (Esport3) i Barça TV a les 22.00 h i que pretén donar visibilitat a la tasca de la Fundació Barça arreu del món a través de la mirada de cinc periodistes de reconegut prestigi: John Carlin, Laura Restrepo, Martín Caparrós, Juan Cruz i Santiago Roncagliolo. Tots ells transmeten la seva vivència i ho fan mitjançant la història de vida de cinc nens i nenes beneficiaris dels projectes de la Fundació a cinc llocs diferents del món: el Senegal, Bangladesh, el Brasil, Grècia i Barcelona.

El documental, dirigit pel publicista Jorge Martínez, demostra com mitjançant l’esport com a eina socioeducativa de transformació social (en aquest cas amb la metodologia específica de la Fundació anomenada FutbolNet) s’aconsegueix canviar la vida de nens i nenes que viuen en contextos de violència, discriminació i pobresa.

Les històries que es relaten al documental són només cinc exemples representatius del més d’un milió i mig d’infants de tot arreu que són beneficiaris dels projectes propis de la Fundació Barça i d’altres que realitza en aliança amb entitats diverses. Totes tenen un nexe comú: parlen de persones que, a banda de ser beneficiàries de programes de la Fundació, lluiten per superar tots els obstacles amb un esperit extraordinari i enmig de contextos vitals molt complicats. El documental ens ajudarà a posar-nos en la seva pell, i durant una estona ens farà entendre la situació en què viuen, i les problemàtiques que han d’afrontar.

Els relators

John Carlin és un escriptor i periodista britànic, que col·labora en diaris con The Financial Times, The Times, The New York Times, The Observer, The Independent i La Vanguardia. És autor del llibre Playing the Enemy (El factor humà), una biografia de Nelson Mandela que va convertir-se posteriorment en la pel·lícula Invictus.

Martín Caparrós és un escriptor i periodista argentí, ha col·laborat amb diaris com The New York Times, El País, Las Noticias i molts d’altres. És autor de més de 30 llibres, entre els quals destaca la novel·la Los Living o l’assaig El hambre.

Santiago Roncagliolo, escriptor, dramaturg i periodista peruà que col·labora en diversos mitjans com El País, el Comercio de Perú o El Gatopardo de Colòmbia. Ha estat autor de diversos llibres, entre els quals destaca l’obra Abril rojo.

Laura Restrepo, una escriptora i periodista colombiana, coneguda especialment com a autora del llibre Delirio. Va exercir un important paper en el procés de negociació amb la guerrilla durant els anys 1980, la qual cosa li va suposar un exili forçós.

Juan Cruz, escriptor, periodista i membre fundador del diari El País, on va treballar com a corresponsal a Londres. És autor de diversos llibres de poesia i assaig.

Per a més informació:

Responsable de Comunicació de la Fundació Barça