Jordi Cardoner i José Edmílson participen a Atenes en els diàlegs ‘El Futbol salvarà el món’ de la Fundació Stavros Niarchos

La fundació grega organitza anualment aquests diàlegs per promoure la sensibilització en diverses problemàtiques socials

14/07/2018

Coincidint amb la setmana de celebració de la final de la Copa del Món de Futbol a Rússia, la Fundació grega Stavros Niarchos (SNF)  ha organitzat aquest divendres 13 de juliol la novena edició dels Diàlegs sota el títol El futbol salva el món. En l'esperit esportiu de la 21a Final de la Copa del Món, que ha comptat amb la presència del vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, i de l’exjugador del FC Barcelona José Edmílson.

A banda dels representants del Barça, també han participat l’exjugador grec Antonis Antoniadis, el  periodista esportiu Antonis Karpetopoulos, i el copresident de la Fundació Stavros Niarchos, Andreas Dracopoulos. Tots ells han comentat en aquest diàleg per quins motius i de quina manera el futbol uneix o divideix o per què condueix a alguns extrems. El futbol és un joc internacional que ajuda les persones a escapar de la realitat, un catalitzador per a les diferents cultures i un punt de partida per al canvi històric o serveix altres interessos i fins i tot pot provocar enemistat en la societat. També  han intentat descobrir els diversos aspectes i estratègies del futbol i les raons del màgic sentiment que evoca els cors i les ments dels milions de fans del món.

Abans del diàleg, de les 18.00 a les 19.30 h, la Fundació Barça i SNF han organitzat un clínic esportiu al Centre Cultural de la fundació en què han participat un nombrós grup de nens i nenes refugiades del camp de Skaramagas, al port del Pireu. José Edmílson ha estat el dinamitzador, acompanyat d’un grup de monitors de l’equip que porta a terme el programa de refugiats de la Fundació Barça en aquest camp.

La Fundació SNF col·labora amb la Fundació Barça per a la implementació de programes esportius i d'educació en valors en camps de refugiats i de les comunitats que els acullen, mitjançant la metodologia de FutbolNet. Aquesta metodologia específica utilitza l'esport com a mitjà per promoure la pau, la tolerància i la comprensió i, en definitiva, fomentar la inclusió i la integració social, a través de l'educació sobre valors i amb eines de reflexió que estimulen els nens i els joves.

Més de 3.000 nens i adolescents són els beneficiaris del programa que s'està implementant a Grècia, Itàlia i el Líban. A través de la seva participació en jocs de futbol i sessions de formació, els nens aprenen a cooperar amb els seus companys, a respectar les regles i a utilitzar el diàleg com a mitjà per prevenir i resoldre conflictes.

Declaracions d' Andreas Dracopoulos, co-president de la Stavros Niarchos Foundation

"Ens hem aliat amb el Barça perquè és més que un club. Tenen un vessant social increïble i volem mantenir-hi una relació duradora."

Declaracions de José Edmilson de Moraes, ex-jugador del FC Barcelona i fundador de la Fundación Edmilson

"Em sento molt orgullós de formar part de tots aquests projectes de la Fundació. L'impacte que tenen en la vida dels nens marca la diferència"

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació Barça

"Avui participem en aquesta jornada per explicar la tasca que fem amb el suport de la Fundació Stavros Niarchos. Això es tracta d'ajudar a nens que es troben en situacions molt complicades i injustes, ja que no tenen cap mena de culpa en els conflictes que els han portat fins aquí."