76.398 espectadors han compartit la gran festa de la vuitena diada del soci solidari al camp nou

La Diada del Soci Solidari és una iniciativa pionera que ja està plenament consolidada en el calendari del Club gràcies a l’acceptació i el suport dels socis blaugrana amb la cessió dels seus abonaments. Una iniciativa solidària que també inclou aquest recapte d’aliments amb la mobilització de les entitats socials, les penyes barcelonistes i la Fundació Barça.

05/12/2018

La Diada del Soci Solidari ha celebrat la seva vuitena edició amb motiu del partit de tornada dels setzens de final que han disputat al Camp Nou el FC Barcelona i la Cultural Lleonesa, i que ha estat seguit en directe per 76.398 espectadors.

La jornada solidària, una iniciativa pionera de l’Àrea Social del FC Barcelona, ha tornat a ser un èxit i de nou ha fet possible que moltes persones de diferents col·lectius socials (ONGs, escoles, associacions, entitats i institucions d’acció social) hagin pogut  gaudir de l’experiència de veure un partit en directe al Camp Nou, gràcies al fet que els socis abonats han cedit els seus seients perquè puguin ser ocupats per aquestes persones amb dificultats o en risc d’exclusió social, moltes de les quals no tenen l’oportunitat de poder assistir a un partit de futbol al Camp Nou.

Amb la xifra de públic que s’ha establert la darrera Diada del Soci Solidar, ja són 483.160 els espectadors que han pogut beneficiar-se d’aquesta iniciativa del Dia del Soci Solidari al llarg de les vuit edicions celebrades.

Les dades d’assistència de les vuit edicions han estat les següents:

2011      L’Hospitalet      (dijous 22 de desembre, 22 h)                 56.480 espectadors

2012      Alabès                 (dimecres 28 de novembre, 21.30 h)   57.655 espectadors

2013      Cartagena         (dimecres 18 de desembre, 22 h)          47.280 espectadors

2014      Osca                     (dimarts 16 de desembre, 22 h)             44.844 espectadors

2015      Villanovense    (dimecres 2 de desembre, 20 h)            67.703 espectadors

2016      Hèrcules            (dimecres 21 de desembre, 22 h)          64.025 espectadors

2017      Múrcia                 (dimecres 29 de novembre, 19.30 h)   68.775 espectadors

2018      C. Lleonesa       (dimecres 5 de desembre, 21.30 h)      76.398 espectadors

La festa solidària s’ha viscut als voltants del Camp Nou i a les graderies gràcies també a les 2.000 entitats col·laboradores que han repartit les invitacions entre membres de diferents institucions socials, que cada any són els artífexs de la gran assistència al partit.

Amb els refugiats

En aquesta vuitena edició de la Diada del Soci Solidari també s’ha reforçat el suport als refugiats, amb una acció en col·laboració amb la Creu Roja i la Fundació Barça. Els jugadors del FC Barcelona i la Cultural Lleonesa han sortit al terreny de joc acompanyats de nens refugiats que són a Catalunya a través de la Creu Roja, que lluïen una samarreta amb els lemes ‘Amb Els Refugiats’, al davant, i ‘Tant se val d’on venim’, al darrere.

També abans de l’inici del partit, un grup de joves de l’Associació Catalana de Síndrome de Down s’han fet una fotografia a la gespa amb els jugadors del FC Barcelona.

Recapte per al Banc d’Aliments

Aprofitant la Diada del Soci Solidari, per tercer any consecutiu s’ha posat en marxa una iniciativa de la Confederació Mundial de Penyes amb la col·laboració de la Fundació Barça, per recollir aliments i articles de primera necessitat per al Banc dels Aliments, que ha tingut tres punts de recollida a l’Estadi. Les penyes han convidat diverses escoles i instituts del territori a participar en el partit i els ha animat a portar aliments per a aquesta iniciativa.

Abans de l’inici del partit, el president de la Confederació Mundial de Penyes, Antoni Guil, ha fet lliurament d’un xec de 5.000 euros a la presidenta del Banc dels Aliments, Roser Brutau, en un acte al qual també han assistit els directius del Club Pau Vilanova i Emili Rousaud.

Les entitats col·laboradores, a la Llotja

A la Llotja del Camp Nou, el president Josep Maria Bartomeu, acompanyat del vicepresident primer Jordi Cardoner i el directiu Emili Rousaud, ha rebut els representants de les entitats i institucions que han col·laborat una temporada més a l’èxit d’aquesta Diada del Soci Solidari, organitzada per l’Àrea Social del FC Barcelona, amb l’estreta col·laboració de la Creu Roja, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Barça i la Confederació Mundial de Penyes, juntament amb altres institucions que canalitzen el repartiment de les entrades entre les diferents entitats.