El Barça i la seva Fundació s'afegeixen a la campanya globlal de l'UNICEF

El Club i la seva fundació participen en les accions de suport a la campanya internacional de l’UNICEF #KidsTakeOver

Avui, Dia Mundial de la Infància, els nens i les nenes “han pres el control” del FC Barcelona com a directius i directives i com a futbolistes del primer equip. Són les accions de suport del Club i la seva fundació a la campanya internacional de l’UNICEF #KidsTakeOver (en català 'Els infants se’n fan càrrec'). La campanya, que es fa pública avui, té l’objectiu que els infants siguin els absoluts protagonistes i facin sentir la seva veu en el seu nom i en el de tots aquells infants que viuen en la pobresa, que no poden anar a l’escola o que són víctimes de la violència.

Al FC Barcelona, la veu dels infants s’ha deixat escoltar en una junta especial encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu i el vicepresident Jordi Cardoner. En concret han estat els alumnes de 5è de primària de l’escola Brasil de Barcelona que han debatut amb els màxims representants del club alguns dels temes que els interessen com el joc net, la visibilitat del futbol femení o la inclusió dels infants amb discapacitats en l’esport.

Els infants també han estat els protagonistes de l’entrenament del primer equip. Per sorpresa de l’entrenador Ernesto Valverde, els jugadors s’han vist substituïts per uns minuts pels alumnes de 5è de primària de l’escola Nou Patufet del barri de Gràcia de Barcelona.

Els infants també han ocupat Barça TV i durant el dia d’avui faran de periodistes i de protagonistes d’aquest canal de comunicació del Club.

La campanya #KidsTakeOver de l’UNICEF, en què els infants prenen "funcions d'alta responsabilitat” als mitjans de comunicació, a la política, als negocis, a l'esport i a l'entreteniment, es desenvolupa avui a la mateixa hora en diversos llocs de món. A banda del suport del FC Barcelona, l’UNICEF compta avui amb la participació de grans noms com el primer ministre del Canadà, Justin Trudeau, la cantant Pink, els actors Debora-lee Furness i Hugh Jackman, o els esportistes David Villa, Pau Gasol, José Manuel Calderón, entre d’altres.

El Dia Mundial de l’Infant se celebra avui per commemorar que el 20 de novembre de 1989 es va aprovar la Convenció sobre els Drets de l’Infant.

Declaracions jugadors primer equip

El president i diversos jugadors del primer equip han enviat missatges de bons desitjos el Dia Mundial de la Infància:

Josep Maria Bartomeu: “Avui ha estat una experiència nova i hem aprés moltíssimes coses amb aquesta junta. Al Barça estem molt sensibilitzat amb les problemàtiques dels nens i les nenes del món que no tenen assegurats els seus drets bàsics”

Lionel Messi: “El meu somni és que tots els nens i nenes del món tinguin el dret a viure en condicions de benestar i seguretat, i se’ls garanteixi la sanitat i l’educació.”

Ivan Rakitic: “El meu somni és que tots els nens i nenes del món puguin anar a l’escola i visquin en entorns segurs.”

Jordi Alba: “El meu desig per a tots els nens i nenes és que sempre puguin jugar.”

Nelson Semedo: “El meu somni és que tots els nens i nenes del món tinguin les mateixes oportunitats.”

André Gomes: “El meu somni és que cada dia sigui el Dia Mundial de la Infància.”

El 20 de novembre ajudeu-nos a difondre les vostres accions i opinions a través de les xarxes socials amb els hashtags #KidsTakeOver , #WorldChildrensDay i #KidsTakeOverSchools