El FC Barcelona, amb el Dia dels Drets Humans

El Club va subscriure el seu compromís amb aquesta causa amb la reforma de l’article 4 dels estatuts de l’Entitat aprovada el mes d’octubre passat

El FC Barcelona se suma a la commemoració del Dia dels Drets Humans que se celebra aquest 10 de desembre. Un dia assenyalat des del 1948 quan l’Assemblea General de Nacions Unides va adoptar la Declaració Universal dels Drets Humans.

Sota el convenciment que les relacions humanes comencen i acaben en aquest text universal, el passat 23 d’octubre el Club va donar un pas endavant en matèria de Drets Humans amb l’aprovació dels socis i sòcies en l’Assemblea General de Compromissaris de la reforma de l’article 4 dels Estatuts del FC Barcelona. En aquest sentit, es va afegir el següent text a la carta magna de l’Entitat:

“Addicionalment el Club vetllarà per la protecció i promoció de la Declaració Universal dels Drets Humans recollida en la Carta Internacional dels Drets Humans proclamada per les Nacions Unides. El Club en les seves actuacions, tant de caràcter públic com privat, vetllarà per la igualtat de drets i la dignitat de totes les persones.”

La Declaració Universal de Drets Humans és un document històric que proclama els drets inalienables que corresponen a tota persona com a ésser humà, independentment de la seva raça, color, religió, sexe, idioma, opinió política o d'una altra índole, origen nacional o social, posició econòmica, naixement o qualsevol altra condició. Està disponible en més de 500 llengües i és el document que més s'ha traduït a tot el món.