La Fundació Barça i la Universitat de Barcelona creen un curs especialitzat en "Bullying"

Per afrontar aquesta problemàtica calen professionals que puguin actuar per prevenir i posar en marxa protocols d’intervenció davant aquestes situacions de violència

15/02/2018

Els conceptes de bullying i ciberbullying són ja des de fa temps part del nostre vocabulari i serveixen per anomenar un tipus de violència que sempre ha estat present en l'etapa escolar. Amb l'arribada de les noves tecnologies, la persecució i la humiliació s'han estès per les xarxes socials. En aquest context la Fundació Barça i la Universitat de Barcelona (UB) han desenvolupat conjuntament un curs d'especialització per a experts en prevenció i intervenció del bullying i el ciberbullying.

Segons les dades estimades per Save the Children, 1 de cada 10 estudiants a l’estat espanyol considera haver patit bullying, mentre que el 7% s'ha sentit víctima del ciberbullying. En l'àmbit mundial, d'acord amb la informació proporcionada per la Unesco, la xifra de joves que han patit assetjament escolar ha crescut un 87% en els últims tres anys.

Per afrontar aquesta problemàtica actualment es necessiten professionals que puguin actuar per aturar, prevenir i posar en marxa protocols d'intervenció davant situacions de violència escolar.

Els objectius d'aquest programa passen per donar les eines necessàries als professionals en contacte amb possibles situacions d'assetjament per conèixer les seves característiques i manifestacions, reflexionar sobre les millors formes d'abordar aquestes situacions de violència i sensibilitzar sobre la importància de relacionar-se de manera positiva.

L'inici del curs està programat per al 8 de març del 2018 i finalitzarà el 19 de juliol. El termini de matrícula està obert per a tot tipus de professional que busqui millorar la seva preparació.

Per a Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, "el compromís de tots els agents socials en la solució a un problema que afecta prop de 200.000 nens i nenes és inqüestionable. La presa de consciència generalitzada en la societat és necessària i, per aquest motiu, la Fundació Barça és un col·laborador actiu dins el programa organitzat per IL3-UB ".

"Cal abordar el bullying des de l'organització i l'estructura del centre educatiu cap a la resta de les institucions com a policia o ajuntaments, sense oblidar a la família", assegura Blanca Barredo, codirectora del programa d'IL3-UB i vicepresidenta de la comissió d'advocats mediadors del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona. "Hi ha d'haver un sistema que coordini tots els recursos que s'ofereixen tenint en compte tots els aspectes del problema".

La Fundació Barça, compromesa contra el ‘bullying’

Durant l'any passat, la Fundació Barça va organitzar un simposi contra el bullying, una jornada de pràctiques restauratives, i ha llançat una campanya de sensibilització i recollida de signatures adreçada als professionals del sector, famílies i públic en general. Així mateix està realitzant un projecte de prevenció del bullying a les escoles, preveu dur a terme una formació específica de prevenció a l'àmbit esportiu i generar espais de coneixement, amb la creació del consell assessor de bullying.

Per inscriure't al curs consulta aquí