Construint somnis: Exposició sobre el projecte de la Fundació FC Barcelona a Rio de Janeiro

La Dra. Marta Segú, Rayana Santuchi i Ricard Garzó a l'acte d'inaguració de l'exposició

L’exposició organitzada per la Fundació FC Barcelona i Fundación MAPFRE pot visitar-se fins al 20 de gener del 2022

Fundació FC Barcelona i Fundación MAPFRE han inaugurat la mostra Construint Somnis. L'esport com a motor de canvi social, que ofereix als visitants la possibilitat de conèixer el programa de prevenció de la violència que les dues institucions duen a terme a Rio de Janeiro i Sao Paulo.

Una iniciativa que té com a objectiu principal atendre nens, nenes i joves de les comunitats vulnerables d'aquestes ciutats, habilitant espais i activitats que utilitzin l'esport com a eina per educar en valors, que promoguin la inclusió i la cohesió social i que fomentin l'apoderament femení i el diàleg per a la resolució pacífica de conflictes.

Construint somnis, composta per prop de 40 fotografies, 13 panells informatius i un vídeo, està ambientada en el context de la favela de Maré. A més a més, la mostra es completa amb diversos panells que narren les històries de superació personals d'alguns participants.

Des de la seva posada en marxa, el 2011, el programa ha beneficiat més de 13.000 nenes, nens i joves de diferents comunitats de Rio de Janeiro i Sao Paulo. A més, més de 500 educadors locals han rebut formació en la metodologia FutbolNet de la Fundació FC Barcelona.

A la presentació de la mostra hi han participat la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, i Ricard Garzó, representant de la Fundación MAPFRE.

Durant la seva intervenció, la directora general de la Fundació Barça ha destacat: “L'exposició ‘Construint Somnis’ ens permet conèixer la tasca que s'ha dut a terme durant aquests anys al projecte de la favela de Maré, amb més de 140.000 habitants, una de les majors de Rio, marcada per la violència i el narcotràfic. Un context molt insegur, però en què hi ha un espai de pau i d'esperança en què estem treballant”.

Per la seva banda, Ricard Garzó ha assenyalat que “des de la Fundación MAPFRE estem molt orgullosos de contribuir, juntament amb la Fundació Barça, que milers de nens brasilers en extrema pobresa tinguin a través de l'educació en valors que implica l'esport noves oportunitats integració social”.

Així mateix, la coordinadora del projecte de la Fundació FC Barcelona a Brasil, Rayana Santuchi va donar dades sobre el context de la favela de Maré i va donar a conèixer tres histories de dos nens i una noia que han participat al projecte i que es poden veure durant la visita a l'exposició.

En el transcurs de la inauguració la cantautora afrobrasilera Mirla Riomar ha ofert un concert en què ha inclòs la cançó Zauê, que va compondre quan tenia 13 anys i vivia a la favela de la Pau a la ciutat de Badia, fruit de la seva participació en un projecte similar al de Maré. A la cançó parla dels somnis d’una nena i l’esperança d’un futur millor.