La Fundació Barça participa en el primer Congrés Esport i Cooperació Internacional

21/10/2019

La Generalitat de Catalunya ha organitzat el Congrés Esport i Cooperació Internacional, a l'INEFC. Amb aquesta Conferència es pretén posicionar Catalunya com a referent internacional en l'ús de l'activitat esportiva com a eina per a la cooperació pel desenvolupament i construcció de la pau.

La Fundació Barça ha participat donant una ponència per donar a conèixer la seva feina, i els seus coneixements en Esport per al Desenvolupament. Alhora ha participat activament en els grups de treball organitzats, metodologia, gènere, formació, avaluació i en els diversos debats que han sorgit durant les dues jornades.

L'objectiu d'aquest congrés ha estat posar sobre la taula les múltiples iniciatives d'esport al voltant de la cooperació internacional per al desenvolupament. Experts de tot el món han consensuat un marc teòric de principis bàsics per tal de fomentar nous projectes i sinergies entre entitats esportives i de cooperació.

Durant ambdues jornades s'han buscat noves fórmules de sumar esforços per a la millora social, aprofitant el paper que pot jugar l'esport i l'activitat física en la inclusió social.