La Fundació Barça participa al Congrés “El futuro ya està aquí” organitzat pel Banc Interamericà de Desenvolupament.

23/10/2019

En el marc del Congrés El futuro ya está aquí, organitzat pel Banc Interamericà de Desenvolupament, Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça, ha participat en una ponència sobre l’esport com una eina poderosa per fomentar noves habilitats del segle XXI. La intervenció per part de la Fundació s'ha centrat en l'aposta de l'entitat per l'esport com a eina de resolució de conflictes de cohesió i convivència. Alhora s'ha exposat el que fa la Fundació envers la prevenció de la violència, la promoció per la inclusió social i l'accés a l'educació.

“El nostre objectiu és utilitzar la força de la marca Barça i l’exemple dels nostres esportistes per construir nous referents i valors als joves, nens i nenes més vulnerables perquè ells mateixos siguin agents de canvi a les seves comunitats”.

El Congrés ha aconseguit reunir i organitzar diferents parts interessades dels sectors públics i privats per tal de dotar la ciutadania de Llatinoamèrica i el Carib de les habilitats transversals que els permetin créixer i prosperar per aconseguir els màxims nivells de benestar.

El Banc Interamericà de Desenvolupament treballa per millorar les vides a l’Amèrica Llatina i el Carib, donant el suport tècnic i financer als països que treballen per reduir la pobresa i la desigualtat. Alhora ajuda a millorar la salut i l'educació i les infraestructures. L'objectiu del BID és aconseguir un desenvolupament de manera sostenible i respectuós amb el clima. En l'actualitat el BID és la principal font de finançament del desenvolupament per a l’Amèrica Llatina i el Carib.

La Fundació Barça i el Banc Interamericà de Desenvolupament treballen des de l’any 2012 per reduir la violència juvenil fent servir l’esport com una eina efectiva per a la resolució pacífica de conflictes.