Afectacions del coronavirus a l’activitat de la Fundació Barça

La Fundació Barça, seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries i educatives en referència al coronavirus (COVID-19), posposa durant tres setmanes les activitats del programa d’inclusió social (on participen infants i joves que provenen de diversos centres educatius) i del programa de benestar pediàtric (adreçat a infants malalts) a Catalunya.

Aquesta decisió s’ha pres a partir de les recomanacions realitzades pel Departament d’Educació que: insta a suspensió de tota activitat que organitzin els centres educatius del Departament o qualsevol servei del mateix Departament que no sigui lectiva o curricular, que es faci fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament.

Per aquest motiu, considerant essencial garantir la seguretat dels infants i joves, veiem necessari extremar les precaucions i posposar les activitats següents a Catalunya:

• FutbolNet Diputació de Tarragona: Valls, Sant Carles de la Ràpita, Tortosa, La Selva del Camp, Riudoms, Miami Platja, Les Borges del Camp, l’Hospitalet de l’Infant, l’Alforja, Montbrió i Mont-Roig del Camp.
  • FutbolNet Diputació de Girona: Salt, Roses, La Bisbal d’Empordà i Banyoles.
  • FutbolNet Invulnerables: Manresa, Manlleu i Figueres.
  • FutbolNet Barcelona Ciutat: Institut Miquel Tarradell, Institut Barri Besòs, Centre Obert Bon Pastor, Centre Obert Martí Codolar, Centre Obert Nou Barris i Centre Obert Zona Franca.
  • FutbolNet Ajuntaments de Catalunya: Vilafranca del Penedès, Cunit, Viladecans, Santa Bàrbara, Roquetes i Alcanar.
  • FutbolNet i Diversitat: Escola Ausiàs March de Les Corts de Barcelona i col·laboració amb Fundació Onada de Tarragona.
  • FutbolNet Justícia Juvenil: Centre Educatiu El Segre, Centre Educatiu Can Llupià i Centre Educatiu Els Til·lers.
  • FutbolNet One Team: Centre Penitenciari de Joves.
  • FutbolNet Salut Mental: Col·laboració amb el Centre Acompanya’m de l’Hospital Sant Joan de Déu.
  • FutbolNet PortAventura Dreams: Col·laboració amb la Fundació PortAventura a les instal·lacions de PortAventura Dreams.
  • FutbolNet-Empleabilitat per a joves migrats sense referents adults: Llavaneres, Vallvidrera, Piera, Gironella+Puig Reig, Sant Feliu de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, Sabadell, Santa Margarita de Montbui, Hospitalet del Llobregat i Sant Esteve de Palautordera.
  • Campus Fundació Guitart i Fundació Villavechia a Lloret
  • Programa Masia Solidària: totes les accions previstes
  • Programa Benestar Pediàtric: Accions amb Robot, Visites Hospitals, Meet and Greet amb jugadors a la Ciutat Esportiva
  • Inauguració Cruyff Court a Port Aventura
  • Programa de prevenció de bullying a les escoles (inclòs tallers)
  • Tallers formatius de prevenció de bullying a l'esport
  • Campus d’Empleabilitat amb Fundació Climent Guitart adreçat a joves migrats sense referents adults a Catalunya.

A nivell internacional les activitats posposades són les següents:

• Japó: Dos seminaris de transferència metodològica FutbolNet Diversitat amb la col·laboració de la Japanese Inclusive Football Federation i el Festival for social inclusion previst abans de les Olimpiades Tokyo 2020.
  • Qatar: les activitats als 35 centres educatius i el festival en relació al projecte.
  • Àfrica: El seminari amb els directors de centres OlympAfrica així com l’inici d’activitats regulars als centres OlympAfrica de Lesotho, Moçambic, Costa d’Ivori, Senegal, Burundi, Mali, Burkina Faso, Gambia, Togo, Níger, Ruanda, Zimbabwe, Zàmbia, Uganda i Guinea.
  • Argentina: el seminari previst pel 30-31 de març a Rosario i les activitats del programa.
  • Brasil: Les activitats del projecte a Rio de Janeiro i Sao Paulo, així com els dos Seminaris a Sao Paulo (Guarulhos i Diadema) de moment sense nova data.
  • Colòmbia: Les activitats al departament del Putumayo i el Seminari a la ciutat de Palmira, previst pel 22-23 d’abril.
  • Perú: el Seminari que estava previst pels dies 18-19 de març.
  • El Salvador: el Festival FutbolNet previst pel 14 de març i les activitats del programa a San Salvador.
  • Mèxic: la visita a Barcelona del grup de beneficiaris del projecte i el Festival FutbolNet Scotiabank previst pel 18-21 de maig.
  • Nova York: Les activitats del projecte a les 16 escoles públiques de Nova York.
  • Líban: Les sessions del programa per a infants refugiats i locals a la vall de la Bekaa i les sessions a les escoles públiques a totes les set províncies del país.
  • Itàlia: les sessions del programa per a joves migrats sense referents adults dels centres d’acollida a Catània.
  • Grècia: Les sessions del programa per a infants refugiats dels camps Skaramagas i Eleonas d´Atenes i les sessions per a infants refugiats als camps de Moria i KaraTepe, i per infants  locals a l´escola Moria a Lesbos; i també les sessions del programa per a joves migrats sense referents adults d’Atenes.
  • STEP4Youth: el grup de treball amb socis europeus del programa Erasmus+ finançat per la Unió Europea segueix treballant telemàticament però s’han posposat les dues reunions que hi havia planificades a Breda (abril) i a Copenhaguen (juny).

L’Espai Fundació també romandrà tancat durant els mateixos dies que ho faci el Museu del Barça.

Per més informació sobre les afectacions de tot el club, podeu consultar aquest enllaç.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA