Conveni de col·laboració per promoure la inclusió social de joves migrants no acompanyats i el benestar d’infants malalts

La Fundació Barça i la Fundació Climent Guitart han signat l’acord en un acte celebrat a la Llotja del Camp Nou

28/02/2019

La Fundació Barça i la Fundació Climent Guitart han signat un acord de col·laboració per desenvolupar dos projectes socials per a la promoció i la inclusió social de joves migrants sense referents adults i per fomentar el benestar emocional de les nenes i els nens que han superat malalties greus, mitjançant el reforç d'emocions positives. Aquest acord s'emmarca en el programa de suport a refugiats i joves migrants que compta amb el suport directe de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Està prevista la creació d’un campus d’hostaleria per a joves menors d’edat no acompanyats. Durant la setmana del 18 al 25 de maig d’enguany, es reunirà una vintena de joves, acompanyats pels seus educadors, a Lloret de Mar on es faran activitats esportives i alhora rebran formació específica d’hostaleria.

Aquesta acció té com a objectius específics l’adquisició d’hàbits, habilitats i destreses que els possibilitin acomplir amb un rol professional, desenvolupar competències que permetin ampliar les seves expectatives laborals i rebre una orientació laboral en el procés de transició a la vida laboral.

Nenes i nens malalts

Per altra banda,  del 18 al 20 d’octubre a Lloret de Mar es realitzarà una  sortida de cap de setmana amb 25 adolescents que han superat una malaltia greu, amb els seus acompanyants respectius (familiars, metges o voluntaris). L’objectiu d’aquesta trobada és millorar el seu estat emocional i fomentar espais de lleure i relació després d’un llarg període d’aïllament del seu entorn. Aquesta acció es realitzarà conjuntament amb la Fundació Enriqueta Villavecchia.

Aquesta iniciativa s’emmarca en el Programa de Benestar Emocional Pediàtric de la Fundació  Barça, que té com a objectiu el reforç d'emocions positives dels nens i nenes amb malalties greus. Per dur a terme el projecte, la Fundació Barça treballa amb hospitals i entitats de referència pediàtrica.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació Barça

“Un dels nostres valors és el treball en equip. Per això des de la Fundació Barça busquem col·laboracions amb entitats i empreses que ens permetin lluitar conjuntament contra  problemàtiques que afecten els infants. Aquesta col·laboració se suma a les moltes que hem establert des de fa 25 anys, quan va néixer la Fundació”.

Cristina Cabañas, presidenta de la Fundació Climent Guitart i de Guitart Hotels

“Aquestes accions comporten la millora personal i professional d’infants i joves, però també la promoció de l’esport, el qual valorem moltíssim. L’esport aporta valors de comunitat, respecte i treball en equip que dona molts beneficis per a les persones en risc d’exclusió social, a part d’un benefici físic i emocional”.