Beneficiaris del projecte "Junts per la Formació" expliquen les seves experiències durant el curs de preparació per l'ESO

Els participants del projecte han tingut l’oportunitat de conèixer a l’equip educatiu de la formació en la que participen.

El passat mes de setembre CEAC, centre de formació professional i tècnica a distància, i la Fundació Barça van posar en marxa el projecte "Junts per la formació", dissenyat per donar l'oportunitat a  joves en situació de vulnerabilitat a poder accedir a la formació online i preparar-se per obtenir el títol oficial de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), requisit bàsic per optar a altres formacions reglades especialitzades i afavorir la inserció sociolaboral.

Els beneficiaris d’aquest curs han tingut l’oportunitat de conèixer a l’equip educatiu, intercanviar impressions entre els companys i els seus tutors, i entendre les oportunitats de formació especialitza a les que dona accés el títol de l’ESO.

La Fundació Barça ha distribuït els cursos CEAC entre els joves que participen en els seus programes d'inclusió social, dins  del programa d'ocupabilitat que la Fundació porta a terme amb joves migrants no acompanyats. Aquest innovador programa es va iniciar fa dos anys i es realitza de forma totalment vivencial a través del joc, l'activitat física i l'esport, fent d'aquesta metodologia un aprenentatge significatiu que experimenta i interioritza cada participant i que és especialment atractiu per el seu format lúdic i esportiu.

L’objectiu que es van plantejar les dues entitats amb aquesta col·laboració és donar la oportunitat a un col·lectiu de joves que moltes vegades per falta d’oportunitats i per l’edat amb la que arriben al nostre país, queden fora del sistema d’escolarització. D’aquesta manera se’ls hi obre les portes a seguir formant-se i a estar preparats per la seva futura inserció al mercat laboral.

Durant el mes de juliol del 2020, es va fer una primera assignació de 35 cursos a joves de la Fundació Diagrama, seguit d’una 2ª adjudicació de 15 beques més, totes destinades a formació reglada.