‘Un joc anomenat esperança’, guanya el premi especial del jurat de la Bcn Sports Film Festival

Els periodistes John Carlin, Santiago Roncagliolo, Laura Restrepo, Martín Caparrós i Juan Cruz relaten cinc històries de beneficiaris de la Fundació Barça

05/05/2018

La BCN Sports Film Festival ha atorgat el Premi Especial del Jurat al Millor Documental a "Un joc anomenat esperança", de la Fundació Barça. La pel·lícula està dirigida pel publicista Jorge Martínez, i mostra com a través de la Fundació Barça i la seva metodologia FutbolNet s’aconsegueix canviar la vida dels nens i les nenes que viuen en contextos de violència, discriminació i pobresa, utilitzant l'esport com una eina de transformació social. Són cinc exemples representatius del més d'un milió d'infants de tot arreu que són beneficiaris dels projectes de la Fundació Barça. Totes tenen un nexe comú: parlen de persones que, a banda de ser beneficiàries de programes de la Fundació, lluiten per superar tots els obstacles amb un esperit extraordinari i enmig de contextos vitals molt complicats.

La pel·lícula planteja començar per establir l'empatia i confiança entre els seus protagonistes, acabant per derrocar els estereotips i les barreres que contribueixen a la possible sensació d'aïllament i exclusió”. Sota les bases del periodisme social, el documental ens presenta els benefactors amb l'objectiu que siguin ells els qui expliquin la realitat en primera persona i sense intermediaris/àries. L'eix principal de la pel·lícula proporciona recursos de comunicació i desenvolupament personal a diferents col·lectius en risc d'exclusió, donant visibilitat a les diferents problemàtiques i duent a terme projectes de transformació social mitjançant l'esport. D'aquesta manera, s'aconsegueix generar un espai de confiança que tracta les diferents situacions, des d'una mirada humana i propera, en què la càmera passa de ser un objecte a convertir-se en un subjecte participatiu.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació

Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i vicepresident primer de la Fundació Barça, ha assenyalat durant el lliurament dels premis: “El documental premiat s'ha concebut com una eina social, com un mitjà d'expressió, de reflexió i de diàleg, amb la finalitat de construir entre tots un món millor”.

BCN Sports Film Festival

La novena edició del BCN Sports Film Festival s'ha consolidat com la mostra de referència del cinema i les produccions audiovisuals dedicades a l'esport d'àmbit estatal i internacional. La celebració d'aquest festival és una mostra de la importància de l'esport. Mitjançant 82 curtmetratges, llargmetratges i espots, el certamen ha posat de manifest el paper integrador i educador de l'esport al públic. Aquest Festival, impulsat des de la Fundació Barcelona Olímpica, compta amb el suport de la Federació Internacional de Cinema i Televisió Esportiva i de moltes persones, entitats i empreses que creuen en aquest esdeveniment com una eina de difusió dels valors de l'esport.

Els altres guardons de la 9a edició del BCN Sports Film Festival són: “Are you Volleyball?” ”L’homme le plus petit du monde”, “Candide Thovex Quatro 2”, “Viacruxis”, “Annapurna III unclimbed”,”Game”, “Into Twin Galaxies-a greenland epic”  i “Dear Basketball”.