La Fundació FC Barcelona posa en marxa a Roses el projecte d’inclusió social ‘Barça Activa’t’

Antoni Escudero, Joan Plana i Verònica Medina

El programa, realitzat en col·laboració amb la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Roses, va dirigit a joves fins a 23 anys en situació de vulnerabilitat i utilitza la metodologia SportNet de la Fundació per afavorir el desenvolupament d'habilitats per a la vida i l’autonomia personal

Aquest dimarts s’ha presentat a Roses el nou projecte de la Fundació FC Barcelona ‘Barça Activa’t’, fruit de la col·laboració amb la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Roses, per afavorir la inclusió social de persones joves fins a 23 anys. L’acte ha comptat amb la presència del vicepresident de l’Àrea Social del FC Barcelona, Antoni Escudero, l’alcalde de Roses, Joan Plana, i la regidora d’Esports i Joventut, Verònica Medina.

‘Barça Activa’t’ inicia una nova etapa de col·laboració entre totes dues entitats, que estan treballant en programes d’integració de persones joves de diferents poblacions catalanes des del 2012. Durant aquest temps, la Fundació FC Barcelona ha desplegat el seu programa d’esport per a la inclusió social amb la seva pròpia metodologia SportNet basada en l’esport i l’activitat física. En els 10 anys d’implementació, s’ha arribat a un total de 111.712 nens i nenes d’arreu del país, en 86 municipis catalans.

‘Barça Activa’t’ és una important evolució del programa anterior, que ha permès a la Fundació adquirir un alt coneixement de les problemàtiques i les necessitats de la joventut al territori català. El projecte té ara un enfocament més holístic per afavorir el creixement individual i comunitari, fomentar el lideratge social de les persones joves i aconseguir un impacte més important.

Autonomia personal

El programa està destinat a joves fins a 23 anys de diversos municipis de Catalunya i té com a objectiu contribuir a l’emancipació, el desenvolupament i el progrés de persones joves, donant-los les eines necessàries per aconseguir autonomia personal, desenvolupar el seu projecte de vida i l’exercici de plena ciutadania. Tot això col·laborant amb la xarxa d’entitats locals, comarcals i provincials.

A més de generar espais i continguts de participació ciutadana per a les persones joves que donin resposta real a les seves necessitats i inquietuds, un dels pilars del nou programa es basarà en el desplegament de la metodologia SportNet de la Fundació FC Barcelona que utilitza recursos socioeducatius basats en l’esport i l’activitat física per potenciar el desenvolupament personal i les habilitats socials dels participants.

Tot això es completarà amb un concurs participatiu de projectes comunitaris liderats per joves, que es presentaran en  un acte d’entrega de premis als guanyadors al Camp Nou.

En el cas de Roses, cal remarcar l’elevada participació de noies en el projecte, fet que afegeix a la vocació d’inclusió social del projecte ‘Barça Activa’t’ la perspectiva de gènere.

Declaracions d’Antoni Escudero, vicepresident de l’àrea social del FC Barcelona

“La Fundació FC Barcelona està treballant a la província de Girona des de fa més de 10 anys, i concretament estem focalitzats a 6 municipis:  Banyoles, Roses, Figueres, la Bisbal d’Empordà, Salt i Puigcerdà.  Fruit de la sòlida l’aliança de la Fundació FC Barcelona amb la Diputació de Girona i els ajuntaments dels municipis esmentats, podem  portar a terme el programa ‘Barça Activa’t’ a la demarcació de Girona per millorar la vida de nois i noies vulnerables utilitzant l’esport com una eina d’inclusió social”.