La Fundació Barça arriba a més de 1,5 milions d’infants beneficiaris en la temporada 2019/2020

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner valora positivament la tasca de la Fundació Barça en una temporada marcada per la Covid-19.

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, ha celebrat avui una roda de premsa telemàtica en què ha repassat els aspectes socials del Club i ha fet balanç del treball realitzat per la Fundació Barça durant la temporada 2019/20 i, especialment, durant els mesos d’afectació de la pandèmia de la Covid-19, que es va iniciar al mes de març passat.

Durant els dies més importants de la pandèmia, la Fundació Barça es va convertir en un altre actor humanitari que aconseguia portar a Catalunya material mèdic, especialment de la Xina, o gestionar fons d’ajut per a persones desafavorides a través de la Creu Roja o beques menjador per a infants de famílies vulnerables a través de la Generalitat. Aquestes accions i moltes altres s’han portat a terme a través de l’equip de la Fundació en col·laboració amb altres persones i departaments del Club. El resultat de tot aquest treball s’ha fet palès amb la distribució de més de 500.000 productes de protecció per a hospitals i les entitats, en més de 30 accions diferents.

Per mantenir el vincle amb els nens i nenes beneficiaris durant aquest període en què els programes presencials s’han hagut de suspendre, l’equip de la Fundació ha treballat en l’adaptació al format online. D’aquesta manera s’han organitzat trobades telemàtiques d’infants malalts amb jugadores i jugadors de les diverses seccions, s’han adaptat les sessions amb metodologia FutbolNet al format virtual o s’han elaborat nous materials de sensibilització sobre el bullying i el ciberbullying, que han estat difosos a través dels canals de la Fundació i el Club.

Una de les accions més destacades i notòries de la lluita contra la Covid-19 ha estat la decisió de cedir els title rights (drets comercials) del nom del Camp Nou a la Fundació durant el procés de construcció de l’Espai Barça per destinar els ingressos a projectes d’investigació contra la pandèmia i a pal·liar els seus efectes a Catalunya i a la resta del món.

Més d’un milió i mig de beneficiaris i beneficiàries

Un any més la Fundació ha mantingut el nombre de beneficiaris i beneficiàries per sobre del milió, ja que durant aquest exercici s’ha arribat a més de 1.580.000 nens i nenes al món, dels quals més de 258.000 a Catalunya. Aquests programes i col·laboracions amb altres entitats s’ha portat a terme a un total de 50 països i a Catalunya a 102 localitats.

S’ha seguit treballant en les tres línies d’actuació: prevenció de la violència (a través del programa de bullying i del programa de prevenció de violència a l’Amèrica Llatina), inclusió social (a través del programa de refugiats i migrants, el programa diversitat per a infants amb discapacitats, el programa d’inclusió social en contextos vulnerables a Catalunya i diversos països del món, i el programa de benestar emocional pediàtric per a infants malalts), i d’accés i reforç de l’educació (a través de programes en col·laboració amb diverses entitats, especialment UNICEF).

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA