Balanç de la Fundació Barça davant de l’assemblea de socis compromissaris

La Fundació consolida els seus projectes i incrementa el seu impacte a Catalunya i arreu del món en un exercici que ha comptat amb un pressupost de 17,7 milions d’euros

06/10/2019

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, ha presentat avui l’informe sobre la temporada 2018/19 de la Fundació Barça davant els participants de l’Assemblea General Ordinària 2019 de Socis Compromissaris celebrada al Palau Blaugrana.

En aquest balanç destaca la xifra d’1.624.000 beneficiaris en 58 països de tot el món, entre els quals cal destacar l’especial incidència de la Fundació en el territori català, on es van beneficiar més de 533.000 nenes, nens i joves de 85 localitats durant l’exercici passat.

Tal com ha destacat el vicepresident primer, en aquest exercici la Fundació ha consolidat els seus projectes focalitzats en tres línies d’actuació: prevenció de la violència, inclusió social i accés a l’educació, tot i que ha volgut destacar el desenvolupament de l’extens programa contra el bullying, que aborda diversos àmbits d’actuació (ciberbullying, esportiu o escolar), en què s’ha impulsat una metodologia a 26 escoles, amb excel·lents resultats d’impacte, i que a partir del mes de gener del 2020 s’oferirà a totes les escoles del país.

D’altra banda, Jordi Cardoner ha assenyalat que dins l’àmbit d’inclusió o de suport a nens i nenes malalts, més de 140.000 infants van ser beneficiaris mitjançant el programa de Benestar Emocional Pediàtric, on hi ha un acord de col·laboració amb els cinc principals hospitals pediàtrics de Catalunya. Així mateix també s’ha ajudat a donar un impuls molt important a la construcció del Pediatric Cancer Center de Sant Joan de Déu, que ha de ser el nou centre hospitalari de referència per a nens malalts de càncer al món. Un impuls que s’ha fet conjuntament amb la Fundació Leo Messi i la Fundació Stavros Niarchos (SNF).

En resposta al compromís amb la població refugiada i, especialment, amb els nens i nenes refugiats, s’han continuat duent a terme programes sobre el terreny, en col·laboració també amb l’SNF, per donar-los suport psicosocial, afavorint la seva integració a les comunitats d’acolliment, específicament a Grècia, Itàlia i el Líban, i des d’aquest any també a Catalunya amb menors migrats sense referents adults. El nombre de beneficiaris ha superat els 24.000 infants en aquests dos anys.

També s’ha seguit avançant en el projecte conjunt amb UNICEF de recerca i potenciació de l’impacte de l’esport per al desenvolupament en la vida dels infants i joves, del qual es va portar a terme la primera fase de recerca, que ha tingut com a moment culminant la presentació de l’informe Getting into de game al mes de març passat a l’Auditori 1899 del Camp Nou.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça

“És important per a nosaltres destacar la tasca social que porta a terme la Fundació. Durant aquest exercici, s’han superat els 1,6 milions de beneficiaris, dels quals més de 533.000 són a Catalunya. I s’ha fet gràcies a les aportacions del Club, amb un 0,7% del seu pressupost, dels jugadors, que aporten el 0,5% del seu salari, i d’aportacions d’empreses i fundacions diverses. Però tot el que s’ha aconseguit ens omple de força per als nous reptes que tenim per davant”.