La Fundació Barça supera el milió i mig de beneficiaris

El vicepresident primer Jordi Cardoner passa balanç dels projectes socials i de la Fundació Barça coincidint amb l’equador del mandat de la Junta Directiva

20/07/2018

El vicepresident primer Jordi Cardoner ha fet balanç dels projectes de l’Àrea Social i de la Fundació Barça amb motiu de la finalització de la temporada 2017/18, que coincideix amb l’equador del mandat de la Junta Directiva que presideix Josep Maria Bartomeu. Cardoner ha fet un repàs de les polítiques i els beneficis socials del Club, a través de les millores constants en el servei i l’atenció al soci, per fer del FC Barcelona un club cada dia més proper i accessible. El compromís adquirit per l’Àrea Social es fonamenta en quatre eixos: la transparència, la informació, la participació i el servei.

En aquest sentit, el vicepresident primer ha anunciat la creació d’una Oficina de l’Espai Barça (OEB) per poder atendre personalment tots aquells requeriments relacionats amb un projecte estratègic i crucial per al futur del Club. Si les previsions es compleixen, a l’estiu del 2019 començaran les obres del Camp Nou i els socis abonats podran conèixer tots els detalls del calendari d’obres i d’afectacions per la remodelació de l’Estadi. El Club vol assegurar la informació i el servei personalitzat al soci abonat, i prioritzarà aspectes com l’antiguitat del soci, les agrupacions familiars i els programes d’accessibilitat.

Compromesos amb la lluita contra el frau

Un altre dels reptes estratègics d’aquest mandat és la lluita contra el frau amb l’objectiu d’erradicar les conductes fraudulentes i d’implantar el principi de la responsabilitat social. En els darrers anys el Club ha impulsat accions com l’actualització del cens, la regulació i la transparència de la llista d’espera d’abonaments, la recollida d’entrades a destí, les entrades nominatives i la col·laboració amb el soci per combatre les xarxes de frau organitzades com la que es va detectar en l’operació realitzada en el darrer Clàssic al Camp Nou. Cardoner ha agraït la col·laboració dels socis a l’hora de perseguir aquestes organitzacions delictives i lluitar-hi en contra.

El vicepresident primer també ha fet una radiografia de la massa social, que actualment formen 142.323 socis, dels quals 37.863 són dones (el 26,60%), un percentatge que creix any rere any en proporció al nombre total de socis. Cardoner ha assegurat que el Club continuarà treballant per normalitzar el paper de les dones en tots els àmbits del Club. Pel que fa a les penyes, l’Entitat en té actualment 1.245, amb 160.041 penyistes, dels quals un 33% són menors de 35 anys, cosa que demostra la vitalitat del moviment.

Cardoner ha fet una actualització de projectes molt consolidats i que tenen un grau molt alt de satisfacció, com el Partit Solidari, Barça Desplaçaments, l’Espai d’Animació, l’Espai Jove, la Diada del Soci Solidari i el T’Acompanyem.

Pel que fa als serveis, el Club ha tingut prop de 400.000 interaccions amb els socis, entre actes, tràmits presencials, trucades ateses i correus contestats. Cardoner ha destacat serveis com la nova wifi a les instal·lacions del Camp Nou, utilitzada per més d’1,7 milions de dispositius des de l’agost del 2016; la Zona Jove; el Passaport Infantil, la nova app, el programa Fem Família i les  altes gratuïtes als socis menors de 5 anys.

La Fundació Barça supera el milió i mig de beneficiaris

La temporada 2017/18 la Fundació ha arribat als 1.517.096 beneficiaris, la xifra més alta des de la seva creació l’any 1994. Els programes de la Fundació han tingut una presència en 59 països de tot el món i en 56 localitats catalanes, amb el focus en la infantesa i la joventut. A Catalunya s’ha superat la xifra de 460.000 beneficiaris.

Per tal de poder desenvolupar la seva activitat, el pressupost de la Fundació ha crescut exponencialment en relació amb els beneficiaris, i ha passat dels 10,5 milions de la temporada 2016/17 als 17 milions del curs 2017/18. Cal destacar que més del 50% dels ingressos ja provenen de col·laboracions externes, fruit dels acords subscrits amb partners de tot el món.

En resposta al compromís amb la població refugiada, i especialment amb els nens i nenes refugiats, la Fundació Barça actualment duu a terme programes sobre el terreny, en col·laboració amb la Stavros Niarchos Foundation, per donar suport psicosocial a persones refugiades i afavorir-ne la integració a les comunitats d’acollida, específicament a Grècia, Itàlia i el Líban. Pel que fa als projectes de sensibilització a Catalunya, la Fundació Barça treballa amb organitzacions com ProActiva Open Arms i la Creu Roja.