Aitana Bonmatí tria un projecte per a infants refugiats a Lesbos en motiu de la donació VISA de Millor Jugadora de la final de la Champions

L’acte de lliurament del donatiu es va celebrar a la llotja del Camp Nou

La jugadora blaugrana va lliurar el Visa Player of the Match 50.000 euros de donació de la final de la UEFA Champions League femenina a Movement on the Ground, una organització que treballa amb la Fundació Barça amb infants refugiats a l’illa de Lesbos, Grècia

Aitana Bonmatí va lliurar la donació del Visa Player of the Match de 50.000 euros a un projecte que promou la igualtat de gènere i la inclusió social dels infants refugiats a Lesbos. El projecte està gestionat per l’organització Movement on the Ground, amb el suport de la Fundació Barça i la UEFA Foudation for Children.

El premi Player of the Match, que VISA lliura des del 2019, valora l’excel·lència individual en el futbol femení i fa una donació de 50.000 € a una entitat benèfica escollida per la guanyadora.

L’acte de lliurament va tenir lloc a la Llotja del Camp Nou, on van assistir Jackie Willcox, cap de màrqueting de VISA al sud d’Europa, Adil Izemrane, cofundador de Movement on the Ground, a més de tres entrenadores del projecte, Anna, Konstantina i Mohamad. Durant la cerimònia, Aitana va parlar amb els assistents sobre la tasca que porten a terme i les seves experiències amb els infants refugiats a Lesbos, així com sobre la importància i l’impacte del projecte.

Aitana Bonmatí, que és ambaixadora de la Fundació Barça, va destacar: “Espero que aquesta donació ajudi les noies refugiades a millorar la situació i el seu benestar emocional mitjançant la pràctica esportiva. Ha estat molt interessant conèixer de primera mà la situació a Lesbos i l’excel·lent treball que s’hi està duent a terme”.

Jackie Willcox, de VISA, va explicar: “Felicitem l’Aitana Bonmatí per la seva victòria com a Visa Player of the Match. Un dels principals motius pels quals patrocinem el futbol femení és promoure la igualtat de gènere i la inclusió social, de manera que estem encantats que l’Aitana hagi optat per lliurar la nostra donació a una organització benèfica que comparteixi aquests objectius“.

Adil Izemrane, cofundador de Movement on the Ground, va agrair a VISA i a Aitana Bonmatí la donació i va comentar que “permetrà a moltes més noies refugiades tenir un lloc segur on practicar esport i oblidar-se, durant unes hores a la setmana, de la situació que viuen al camp de refugiats més gran d’Europa“.

Movement on The Ground

Movement on the Ground és una organització no governamental amb programes focalitzats a les illes gregues. Cobreix necessitats bàsiques durant les crisis humanitàries i proporciona assistència logística, financera i de prestació de serveis amb l’objectiu de millorar la dignitat de les poblacions refugiades. Des del 2016, Movement on the Ground ofereix programes esportius amb infants i joves refugiats que arriben a l’illa de Lesbos, i també contribueix a desenvolupar el projecte Football3 finançat per la Fundació UEFA el 2016 i el programa de la Fundació Barça des del 2017, mitjançant la metodologia FutbolNet.

Fundació Barça  i UEFA Foundation for Children

Des de 2016, UEFA Foundation for Children i Fundació Barça han col·laborat per proporcionar activitats esportives a infants refugiats a l’illa de Lesbos, a Grècia. Les activitats tenen lloc al nou camp de refugiats de RIC, després que el vell camp de Mòria es cremés al setembre. UEFA Foundation for Children dona suport a 168 projectes humanitaris i de desenvolupament a tot el món. Més d’1.180.000 nens s’han beneficiat del treball de la Fundació des que fou creat.

Més de 82 milions de desplaçats i refugiats arreu del món

Actualment hi ha 82,4 milions de persones desplaçades a tot el món, de les quals més de 26,4 milions viuen refugiats en altres països, segons les últimes dades de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR). La meitat d’aquests refugiats són infants que han estat obligats a fugir de casa seva a causa de conflictes, violència i persecució. En aquest context difícil, els infants i els joves són particularment vulnerables i sovint experimenten una manca de protecció i violacions dels seus drets.